Zwaar bevochten overwinning van Benschop

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse B

30 november 2013 14:30

O'Niel

Het gepromoveerde Delta Sports uit Houten heeft het Benschop zeer moeilijk gemaakt, maar de grootste vereniging uit Houten met liefst 1400 leden moest uiteindelijk toch met nul punten terugkeren naar hun Dorp.

Al in de tweede minuut gaf Delta Sports zijn visitekaartje af. Een wilde trap naar voren leverde de Houtenaren een vrije trap op, die onberispelijk door Stefan Dijs achter de kansloze Kevin van Beuningen werd geschoten. 0-1. Delta Sports zat er kort op, maar toch trok Benschop in de 10e minuut de stand gelijk. Matthieu Oudshoorn bereikte met een mooie voorzet het hoofd van Niels de Jong, die de lat boven keeper Robin van Wijk teisterde. David Verweij was er als de kippen bij om de terugspringende bal alsnog achter van Wijk te jagen. 1-1. Delta Sports stak veel energie in de strijd en Benschop moest goed op z’n hoede zijn. Er ontspon zich een hele leuke wedstrijd en Benschop, in de eerste helft wel de wat betere ploeg, sloeg in de 36e minuut toe. Melvin Klomp ontworstelde zich aan de linker kant van drie Houtenaren en zijn voorzet kwam voor de voeten van de onvoorspelbare Niels de Jong. Met een droge knal liet hij van Wijk voor de tweede keer de bal uit het doel halen 2-1. Benschop gaf in de eerste helft achterin nauwelijks wat weg en de ruststand stond op het bord.

Na de rust moest Benschop terug. Een fel en goed spelend Delta Sports ging in hoog tempo richting het Benschop doel. Kevin van Beuningen redde fraai op een vliegend schot van Timon van Genderen. Hetzelfde deed Robin van Wijk, die de doorgebroken Matthieu Oudshoorn met de voet van een grotere voorsprong afhield. Delta Sport had het beste van het spel in de tweede helft en de Benschoppenaren moesten vol aan de bak tegen de zeer kort dekkende Houtenaren. Nadat Kevin van Beuningen weer op sublieme wijze een vrije trap van Timon van Genderen onschadelijk had gemaakt, was het Guus Tennekes, die even buiten het strafschopgebied onderuit werd gehaald. Met een loep zuivere trap maakte hij de Houten keeper kansloos in de 63e minuut. 3-1. Toch bleef Delta Sports goed doorgaan en was de wedstrijd nog niet gespeeld. Niels de Jong had de wedstrijd definitief op slot kunnen gooien, maar alleen voor keeper van Wijk schoot hij de bal net naast de verkeerde kant van de paal. In de blessuretijd werd het toch nog super spannend. Koen Ultee wist de aansluitingstreffer op het bord te brengen en de vraag was hoe lang zou de uitstekende fluitende O’Niel nog er bij trekken. Na een prima laatste onderschepping van Jeroen Lieverse floot hij in de 95e minuut tot opluchting van iedereen die Benschop een warm hart toedraagt af en de drie zwaar bevochte punten waren binnen. De Houtenaren hadden misschien wel een punt verdiend kijkende naar de tweede helft, maar de Benschoppers hadden daar geen boodschap aan.

Zaterdag is Valleivogels in Scherpenzeel onze volgende tegenstander. Benschop heeft het daar altijd moeilijk, dus weer een finale voor drie punten. De spelers en supportersbus vertrekt om 12.30 uur vanaf het Sportpark. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop: Kevin van Beuningen, Jeroen Lieverse, Niels Beeres, Jeroen de Vlieger, Melvin Klomp, Martijn de With, (87e min Maarten Wiegeraad), Andy van Vliet (84e min Gerco van Amerongen), Niels de Jong, (78e min Sander Klomp), David Verweij en Matthieu Oudshoorn.