Technische Commissie

Doelstelling van de vereniging

Het streven van de TC is een selectie samen te stellen die het mogelijk maakt op het niveau van een stabiele 2e klasser te voetballen. Daarnaast een B-selectie die het 2e elftal op een zo hoog mogelijk niveau laat spelen in de reserve klasse. De selecties moeten een positieve uitstraling hebben naar de lagere elftallen, de jeugd, de sponsoren en vooral de supporters.

“Plezier op en rond het voetbalveld staat bij de jeugd van VV Benschop op de eerste plaats.”

Doelstelling voor de jeugd

Hoe ouder je wordt en/of hoe hoger je gaat spelen, hoe meer het spelplezier wordt gekoppeld aan prestatie. De doelstelling voor de jeugd is om iedereen met spelplezier op hun eigen niveau te laten voetballen en dan zoveel mogelijk met leeftijdsgenoten.

We vinden het belangrijk dat de jeugd goede begeleiding heeft. De trainingen worden zoveel mogelijk gegeven door gediplomeerde trainers of door selectiespelers of oud selectiespelers. We vinden dit erg belangrijk voor de binding en de herkenbaarheid binnen de vereniging.

Voor een goede doorstroming willen we de hoogste jeugdteams het liefst minimaal op

2e klasse niveau laten spelen.

De Technische commissie is gesplitst in een technische commissie jeugd en een technische commissie senioren. De leden zijn: Patrick Rietveld en Henk Elings (jeugd) en Ed Vendrig en John van Os (senioren).

De taak van de TC
De taak van de Technische Commissie is het samenstellen van zowel de A- als de B selectie. Het 3e elftal is een elftal waarin veel oud-1e elftalspelers elkaar hebben gevonden. Zij spelen al een aantal jaren in dezelfde samenstelling.  Het 4e elftal is een mix-elftal. Het elftal bestaat uit spelers die op een lager niveau hun sport bedrijven en daarvoor 1x in de week trainen. Het 5e elftal bestaat uit spelers die ouder zijn dan 35 jaar en spelen in de 35+ competitie.

“Benschop is een kleine vereniging in vergelijk met de omliggende verenigingen. Dit heeft als nadeel, dat er soms weinig keuzes zijn om de teams op kwaliteit in te delen. Dat betekent dat er acceptatie moet zijn van de betere spelers om samen te voetballen met minder getalenteerde spelers”

Meerwaarde voor de vereniging
Wij willen een stabiele 2e klasser zijn. Om die doelstelling van Benschop te realiseren zijn er ook wat spelers van buiten het dorp nodig. Voor zij zich aanmelden bij de vereniging heeft de TC een gesprek met deze spelers of worden deze spelers op advies van de trainers gevraagd door de TC om bij Benschop te komen voetballen. Het gaat om voetballers die een meerwaarde zijn voor onze vereniging en op posities inzetbaar zijn waar behoefte is aan versterking van de selectie.

Aandacht voor de jeugd en trainers

Het allerbelangrijkste is dat er vooral geïnvesteerd worden in de jeugd. Een goede opleiding en begeleiding is daarvoor een vereiste. Dit vergt een goede organisatie maar vooral ook goede jeugdtrainers. Op selectie niveau is er weer geïnvesteerd in goede trainers.  Onze hoofd-, assistent- en keeperstrainer blijven ook dit seizoen bij de A-selectie. Alle randzaken daarom heen zoals de begeleiding, een goede medische staf, materialen en kleding zijn optimaal geregeld. Van de spelers wordt verwacht dat zij  n een goede onderlinge sfeer, hard werkend voor elkaar, er alles aan doen om het beoogde doel te behalen, ook als de resultaten wel  eens tegen vallen. De TC streeft er naar om jeugdspelers die over komen naar de senioren goed te begeleiden zodat zij ingepast kunnen worden in de A- of B selectie. De TC heeft om die reden de trainer van JO-19 doorgeschoven naar de B-selectie.

Een nieuw doelgericht seizoen
Niet-selectieteams richten zich op het realiseren van optimaal spelplezier, sportieve ontwikkeling met oog voor de sociale en maatschappelijke waarden en normen. Het afgelopen seizoen heeft ons eerste elftal zich met moeite kunnen handhaven in de tweede klasse. Het komend jaar zal weer een moeilijk jaar worden. Talentvolle jeugdspelers moeten worden ingepast in de A- en B- selectie. Het streven is dat zij de komende jaren in staat zijn de ervaren spelers op te volgen. Of dit gaat lukken zal het komende seizoen moeten blijken. Het tweede elftal heeft zich gehandhaafd in de reserve 2e klasse. En het doel is ook het komende seizoen zich te handhaven in deze klasse. De overige seniorenteams zijn geëindigd in middenmoot van hun klasse. Dat is ook het doel voor het komende seizoen. De dames zijn het afgelopen seizoen kampioen geworden in de 5e klasse en spelen dit jaar in de 4e klasse. Het doel is handhaven. De Dames 35+ spelen in een vrijdagavond competitie en zijn het afgelopen seizoen kampioen geworden.De resultaten van het afgelopen seizoen waren uitstekend. Om dit het komende seizoen weer te realiseren is er wel behoefte aan een uitbreiding van het aantal speelsters.