Jeugdcommissie

Plezier op en rond het voetrbalveld staat bij de jeugd van VV Benschop op de eerste plaats.

Wij vinden het belangrijk dat de jeugd goede begeleiding heeft. De trainingen worden zoveel mogelijk gegeven door gediplomeerde trainers of door (oud)-selectiespelers. We vinden dit erg belangirjk voor de binding en de herkenbaarhdied binnen de vereniging.

Talenten om te koesteren
Voor een goede doorstorming willen we de oudste jeugdteams het liefst minimiaal op 2e klasse niveau laten spelen. We zien dat het aantal jeugdleden weer groeit. Dit seizoen starten we met ongeveer 120 jeugdleden. Er zijn 2 of 3 onder 8 teams, 2 onder 9 teams, 2 onder 10 teams, 2 onder 11 teams, 1 onder 12, 1 onder 14, 1 onder 15 en 1 onder 17 team. O17 is het hoogste jeugdteam, dus we hopen over 2 of 3 jaar de eerste talenten weer af te leveren bij de selectieteams van de senioren. Er is geen apart meidenteam, de meisjes worden gewoon bij de jongens ingedeeld. Door de samnwerking als RAC vereniging met FC Utrecht is er de mogelijkheid om in the picture te komen bij de topclub. Als de trainers denken dat een speler of speelster excelleert boven zijn/haar leeftijdsgenoten, wordt diens naam doorgegeven aan de scouts van FC Utrecht. En dan kan het voorkomen dat de jeugdspeler wrodt uitgenodigd om te gaan spelen in een jeugdteam van FC Utrecht.

Het vertrek van Rick werd opgevangen met de komst van Jody en Tessa. De jeugdcommissie bestaat nu uit Tessa Rietveld, Jody Schinkel , Mark van Engelen en Patrick Rietveld. Als jeugdcommissie zijn we allemaal al jaren betrokken bij deze mooie vereniging. Als ouder, voetballend of als leider/trainer.

damesvvb-2.jpg