Huisregels

Normen en waarden.

Respect:
Respect opbrengen voor anderen vinden wij binnen onze vereniging heel belangrijk. Er wordt binnen de VV Benschop niet gediscrimineerd. Niet op basis van huidskleur maar ook niet op geslacht en op land van herkomst.

Gedrag:
Sportiviteit moet een basisbegrip zijn waarnaar iedere speler zich gedraagt. Iedere speler/leider/trainer maar ook vrijwilliger bij de VV Benschop dienen zich correct te gedragen ten opzichte van medespelers, tegenstanders, scheidsrechter, assistent-scheidsrechter, trainers, leiders, ouders, bestuur en publiek. Schelden en/of vloeken wordt niet getolereerd. Dat geldt ook voor pesten.

Consumpties:
Het nuttigen van in de kantine aangeschafte dranken moet in de kantine plaats vinden. Het achterlaten van drankverpakkingen, flesjes, blikjes en glazen op en rond de speelvelden is verboden. Flesjes en glazen zijn op last van de KNVB verboden langs de velden.

Roken:
Het is in ons gehele clubgebouw niet toegestaan om te roken.

Accepteer:
Een lid van de VV Benschop moet zich houden aan de aan hem/haar door de vereniging of door de KNVB opgelegde sanctie/strafmaat naar aanleiding van de door hem/haar gepleegde overtreding. De vereniging zal de door de KNVB opgelegde boetes en/of in rekening gebrachte administratiekosten verhalen op het desbetreffende verenigingslid.

Corrigeer:
Het bestuur van VV Benschop vindt dat een verenigingslid een medelid kan corrigeren in het geval deze de gedragsregels overtreedt. Als er een ernstige en/of herhaaldelijke overtreding van gedragsregels wordt geconstateerd kan hiervan melding worden gemaakt bij het dagelijks bestuur van VV Benschop.

Aanspreekbaar:
Het bestuur van VV Benschop kan een verenigingslid aanspreken op zijn/haar gedrag. Een verenigingslid zal. indien hij/zij zich ten opzichte van de vereniging of een meerdere van haar leden heeft schuldig gemaakt aan wangedrag, vernieling, geweldpleging, diefstal of andere gedragingen die in strijd zijn met deze gedragsregels, door het bestuur worden gewaarschuwd. Herhaling zal leiden tot royement.

Betaal op tijd:
Het lidmaatschap van VV Benschop kost de vereniging geld. De contributie wordt op tijd betaald. Niet op tijd betalen betekend niet spelen en na afloop van het seizoen ook geen overschrijving naar een andere vereniging.

Contributie overzicht:
Senioren: € 225,-
Junioren: € 175,-
Pupillen: € 150,-
Dames 7x7: € 120,-
Niet spelende lid: € 75,-
Inschrijfgeld nieuwe leden: € 5,-

Trainingen:
Jeugdleden krijgen aan het begin van het seizoen een informatieboekje thuis met daarin de trainingstijden van de verschillende teams beschreven. Ook kun je daarin lezen op welk veld of welk gedeelte van het veld er op welke dag getraind gaat worden. Het hoofdveld is verdeeld in 2 gedeelten: een A en B gedeelte en verder wordt er op het kleine kunstgrasveld getraind. Het kan zijn dat er een keer doordeweeks op één van de trainingsdagen een (oefen)wedstrijd wordt gespeeld op het hoofdveld. Dan kan er ook uitgeweken worden naar veld 2 of 3 om te trainen.
De meeste jeugdteams hebben trainingen die een uur duren. Alleen de trainingen van de A en B junioren duren wat langer gezien de wedstrijdduur toeneemt naarmate je ouder wordt.

Spelerspas:
Alle KNVB leden vanaf de D-pupillen hebben er één: een spelerspas. Met deze pas, die het formaat heeft van een creditcard en is voorzien van een pasfoto, kan je aantonen dat je lid bent van een voetbalvereniging en de KNVB. Geen pas = niet spelen! De pas is vijf jaar geldig en persoonsgeboden. Niet alleen staat je pasfoto erop, maar ook je naam, relatienummer en de naam van de vereniging waarvoor je mag uitkomen. Spelers voor wie een spelerspas in aanvraag is, ontvangen een tijdelijke pas. U kunt dit ook eventueel via één van de trainers regelen.

Overige:
Verder hanteren wij bij de vereniging nog een aantal andere regels om de goede orde te bewaren: Zo mag je niet met gewone schoenen op het kunstgrasveld, mag je geen kauwgom in je mond hebben op het kunstgrasveld, geen eten en drinken op het kunstgras en waarderen wij het heel erg als er niet met voetbalschoenen in de kantine gelopen wordt.