Benschop trekt in Loosdrecht weer aan het kortste eind.

Loosdrecht 1

5 november 2022 14:30

R. den Arend

Sportpark Hallinckveld
Rading 194
1231KE
LOOSDRECHT
tel. 035-5821837

Loosdrecht uit of thuis is een groot verschil. Gesteund door hun talrijke supporters, mede ook door de wedstrijd tegen de Creaters die na afloop werd gespeeld en waarvoor de opbrengst van € 6.750 bestemd was voor de Mentality Foundation Bibian Mentel, de overleden Olympische medaille winnaar. Benschop speelde niet slecht, maar wisten de punten niet te pakken.

Loosdrecht probeerde snel toe te slaan en zette Benschop onder druk, Pim Schakel schoot in de 5e min voorlangs en Bart Doornekamp kopte op de lat. Benschop stond achterin prima en gaf verder nauwelijks wat weg en ook op het middenveld stond het goed. Voorin was Benschop machteloos en het duurde tot de 27e min alvorens Patrick Maton gevaarlijk werd, maar zijn schoten troffen geen doel. Nadat Nicky Schenk vrij voor Jesper vd IJssel naast had geschoten kwam in minuut 40 later de grootste kans voor Benschop.  Lucas van Dam combineerde samen met Mike Vergouw door de verdediging van Loosdrecht heen, maar Mike kwam een teenlengte te kort om de bal achter keeper vd Hoek te tikken.

Na de rust was Benschop voetballend de betere ploeg  en de bovenliggende partij. Ze probeerde de wedstrijd naar zich toe te trekken. In de 62e min leek Benschop succes te hebben. Lucas van Dam ging op snelheid richting het Loosdrecht doel en Giliam Hund tikte hem in de 16 meter onderuit. De uitstekend leidende jonge scheidsrechter Ruben den Arend gaf terecht een penalty. De zelfzuchtige Mo Mazouz eiste de penalty direct op, maar de totaal niet in de wedstrijd zittende Mo produceerde een slap rolletje, die keeper Bas vd Hoek klemvast pakte. Zijn teleurstelling was groot en dat reageerde zich af op de goede manier met een hard schot op de paal.  Daarna bleef hij voor iedereen irriteren en na een grove overtreding op Laurens Moes werd hij direct gewisseld. Benschop speelde een goede tweede helft, maar kreeg in de 78e min de pin op de neus. Om de  overwinning te pakken werd er achterin teveel ruimte gegeven. De van een langdurige blessure herstelde  Syrano Morrisson kwam op links vrij door en vond bij de tweede paal de vrijgelaten Larens Tallart Fabre, die vrij kon inkoppen. 1-0. Benschop ging alles of niets spelen, maar de bal wilde niet goed vallen en voor de derde keer in zes wedstrijden ging Benschop met een 1-0 nederlaag ervan af en staat met twee punten helemaal onderaan.

Zaterdag staat om 14.30 uur de thuiswedstrijd tegen Desto.  Om niet al op een hopeloze achterstand te komen zal er met elkaar alles aan gedaan moeten worden om de punten in Benschop te houden. Iedereen zal als een eenheid alles moeten geven de komende weken en er is geen plaats voor negatief gezeur.   We hopen zaterdag vele Benschoppers te kunnen verwelkomen om ons eerste over het dode punt heen te krijgen.