Vertrouwenspersoon

22 januari 2024 10:30

Vertrouwenspersoon

Vandaag de dag horen we nogal eens van de misstanden rondom grensoverschrijdend gedrag. De onthullingen bij ‘the Voice’, de problemen bij Volt, of recentelijk, de signalen bij Ajax. Het is een rode kaart waardig zou je misschien zeggen in voetbaltermen, maar grensoverschrijdend gedrag grijpt zoveel dieper in. Denk aan pesten, agressie en intimidatie, discriminatie en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dit soort gedrag wil je niet in je club. Het geeft niet alleen jouw club, maar de hele sport een nare douw. Het zal je club maar wezen. Het zal jouw kind maar wezen.

Mensen hebben niks te zoeken bij de douches of in de kleedkamers van een ander. Ook al vindt je iemand aantrekkelijk en mooi, het is net als bij de grensrechter, een nee is een nee. Een rotopmerking? Laat de derde helft vooral leuk blijven. Wees alert en blijf sportief.

Mocht je vragen hebben, mijn e-mailadres en telefoon nummer staat op de website: Vertrouwenspersoon - VV Benschop

Annemiek Brouwer, vertrouwenspersoon VV Benschop