Zaterdag 10 juli a.s. 15.00 uur Oud-Benschop tegen Benschop 1

29 juni 2021 17:15

Het “corona seizoen” wordt de aankomende zaterdagen afgesloten met op 3 juli een mix toernooi en de 10e het afscheid van vijf personen, die de A-selectie gaan verlaten.

Slechts vier wedstrijden duurde het seizoen 2020-2021 voor Benschop 1. De knallende 3-1 overwinning thuis tegen Geinoord was voor de meeste supporters, die toen nog in grote getalen aanwezig mochten zijn, de enige goede herinnering aan het seizoen. Het aangekondigde stoppen aan het eind van het seizoen van de vijf Benschoppers kon door de coronamaatregelen niet op een mooie manier worden afgesloten. Gelukkig zijn de meeste problemen op dit moment voorbij en kunnen we alsnog als Benschop op zeer gepaste wijze deze super mannen in het zonnetje zetten voor hun geweldige sportieve bijdrage.

Op 18 februari 2006 waren het de 15 jarige Remco van Wijngaarden en de 16 jarige Niels Beeres opgeroepen door trainer Harry Suvee om het door vele blessures geteisterde eerste elftal te helpen en niet zonder succes. Na een 2-0 achterstand bij VVZ in Soest was het Remco die de 2-1 maakte en vlak voor tijd kwam Benschop alsnog op gelijke hoogte. Remco en Niels hadden nog wel even wat tijd nodig om definitief door te breken, maar hun eerste succes kwam in seizoen 2009-2010. Via de nacompetitie wist Benschop te promoveren naar de tweede klas, door de Meern in de nacompetitie te verslaan. In de halve finale uit bij TOV werd Niels Beeres de held van de uitwedstrijd. Benschop verspeelde in 9 minuten een 3-1 voorsprong, maar in de 91e minuut kopte hij de 3-4 in en de promotie werd een feit, daar in de finale thuis met 5-0 werd gewonnen van de Meern. Twee jaar later schreven ze geschiedenis met Benschop. Na twee beslissingswedstrijden werd het roemruchte Geinoord door Benschop verslagen en promoveerde ze naar de 1e klas. Een unieke prestatie, daar de topklasse toen de hoogste afdeling was. Op 14 mei 2011, de laatste competitiewedstrijd verscheen Martijn de With voor het eerst in het eerste. In het kampioensjaar liet hij zien, dat hij eraan zat te komen. Hij stond 11 keer in de basis en scoorde 3 keer. Trainer Emanuel Sluis verhuisde naar Montfoort en Remco ging met hem mee naar het hogere niveau. Het jaar in de eerste klas west 2 werd een drama en met slechts 12 punten degradeerden we. Michael van de Berg kwam als trainer en samen met de gedreven aanvoerder Martijn kregen ze de zaak weer op de rit. Mede ook door de terugkeer van enkele oud Benschoppers wisten ze Benschop weer in de eerste klas te krijgen, maar helaas kwamen we nu een punt te kort om erin te blijven en via de nacompetitie gingen we weer terug richting 2e klas. Het stoppen van diverse dragende spelers, waaronder Niels, brak Benschop erg op en degradatie naar de 3e klas volgde. Ook de teruggekeerde Remco kon geen potten breken, daar hij er anderhalf jaar uit was met een kruisbandblessure. De terugkeer als trainer van Emanuel Sluis zorgde voor de ommekeer. Remco en Niels kwamen er weer bij en na een geweldig seizoen werden de Benschoppers bijna ongeslagen kampioen. De afgelopen jaren wisten we ons gelukkig te handhaven in de 2e klas.

Marten Boverhof zal het in het nieuwe seizoen zonder deze drie ervaren krachten moeten doen. Geen gemakkelijke opgave want het technisch vernuft van Niels, de tomeloze inzet van Remco en de stuwende en positieve kracht van aanvoerder Martijn zijn in de afgelopen jaren zeer belangrijk geweest.

Ook leider Martijn Sluis en grensrechter Leo Booij doen een stapje terug. Martijn begon onder zijn broer als grensrechter, maar werd al snel de super assistent van de trainers. In 2011 verschenen ze beide in beeld. Martijn regelde alles wat bij een goed georganiseerde selectie hoort. Kleding, materiaal, bussen, vriendschappelijke wedstrijden met scheidsrechter. Alles tot in de perfectie geregeld en Leo nam al heel snel zijn functie als grensrechter over. Een prima en onmisbaar duo. Gelukkig blijft Martijn achter de schermen nog het nodige organiseren hetgeen een enorme ontlasting is voor zijn opvolgers. Leo moest echter langzaam gaan minderen, daar zijn knie niet altijd meer wilde en was Erik de Boer al regelmatig zijn stand-in.

Zaterdag 10 juli gaan we jullie op gepaste wijze hiervoor bedanken. Martijn, Remco en Niels hebben aangegeven met welke oud spelers ze willen aantreden tegen het huidige eerste. Slechts een persoon kon niet aanwezig zijn wegens privé aangelegenheden.

Naast de complete A-selectie en staf zijn aanwezig: Charley vd Stok, Andy van Vliet, Niels de Jong, Rik Benschop, Rob Schouten,Coen vd Snoek, Jeroen de Vlieger, Niels Lekkerkerker, Frank Kersbergen, Laurens de Vor, Rik Zwinkels, Jeroen Lamboo, Mitchell van Oort, Kevin van Beuningen, Jeroen Lieverse, Melvin Klomp en natuurlijk Remco van Wijngaarden, Niels Beeres en Martijn de With.

Trainers: Emanuel Sluis, Michael vd Berg en Frans Vermeulen, Leider Richard Oudshoorn en Martijn Sluis ,verzorger Herman Woudenberg. Grensrechter Leo Booij.

We hopen, dat vele de weg naar het sportpark weten te vinden om op een gezellige manier afscheid te nemen van deze vijf kanjers. Het is tevens eindelijk weer een mogelijkheid om het eerste na 9 maanden in actie te zien.

Maak er met elkaar een mooie dag van en tot 10 juli.