Weinig veranderingen in A selectie komende seizoen.

2 maart 2021 10:45

seizoen 2021-2022

Slecht vier wedstrijden heeft het seizoen 2020-2021 geduurd. Het laatste fluitsignaal van Roelof Luinge op dinsdagavond 13 oktober na het verdienstelijke gelijke spel in Wilnis bij CSW bleek gelijk het einde van het seizoen vanwege de corona crisis. Geen voetbal, geen gezelligheid in het clubgebouw en allerlei andere maatregelen die ervoor zorgden, dat vele elkaar persoonlijk nog geen nieuwjaar hebben kunnen wensen. Zware tijden voor de clubs  zowel sportief als financieel. Gelukkig lijkt er ook voor de senioren licht aan het eind van de tunnel want vanaf 3 maart mogen de senioren tot 27 jaar weer met elkaar trainen. Voor Benschop levert dat weinig problemen op, daar de meeste spelers niet ouder zijn dan 26. Echter kijkend naar de leeftijdsopbouw bij de andere clubs in de afdeling zijn hun problemen veel groter door deze onzinnige maatregel. Er zijn clubs bij waarvan de helft van hun selectie niet in groepsverband mag mee trainen.

Zoals bekend blijft de technische staf onder leiding van Marten Boverhof ook het nieuwe seizoen in takt. Ook een groot gedeelte van de selectie is volgend seizoen in Benschop te bewonderen. Uit een mooi stuk in het AD  bleek, dat de langdurig geblesseerde spelers in goede conditie weer gaan aansluiten bij de groep wat geweldig nieuws is. Een jaar en zelfs langer revalideren om weer te kunnen voetballen is een super prestatie en hopelijk kunnen ze weer snel op niveau komen. Benschop is trots op jullie.

De volgende 19 spelers hebben al aangegeven ook volgend seizoen graag de kleuren van Benschop te willen verdedigen: Kevin van Galen, Jesper vd IJssel, Patrick Maton, Bryan de Boer, Stan Griffioen, Bilal Behmanesh, Jurgen Ruitenbeek, Harmen Visser, Bryan vd Dungen, Stef Elings, Mike Vergouw, Nils vd Mortel, Daimios Damkalis, Merlijn vd Berg, Jimmy Vendrig, David Verweij, Dion van Vliet, Thomas Koense en Thomas Banfi.

Met de rest zijn de gesprekken nog gaande. Gelukkig kunnen we weer gaan trainen en de club is bezig om een toernooi met clubs uit de regio te organiseren, maar daar komt binnenkort duidelijkheid over. Hopelijk kan dit weer gebeuren samen met publiek.