Mooie afsluiting van het “corona”seizoen 2019-2020.seizoen

20 juli 2020 10:30

Seizoen 2019-2020

Dat de Benschoppers de wekelijkse gang naar het sportpark hebben gemist bleek op de afgelopen drie zaterdagen. De eerste zaterdag was er voor de jeugd. Het jaarlijkse kinderweek-end kon helaas niet doorgaan en als alternatief  waren nagenoeg alle jeugdleden op het sportpark te vinden. Leuke activiteiten op en buiten het veld en heerlijk eten aan het eind van de dag deden de pijn van het niet doorgegane weekend verlichten.

Zaterdag daarna was er vanaf 14.00 uur de afscheid middag van de vertrekkende leiders en trainers. Zoals we bij Benschop gewend zijn, doen we dat altijd op een mooie en gezellige manier. Het gebouwde buitenterras was overvol en alle vertrekkende personen werden in het zonnetje gezet door het Bestuur. Voorzitter Erwin van Wijk sprak dankbare woorden aan de adressen van de vertrekkende trainers Emanuel Sluis, Frans Vermeulen, Pieter Ooms en Emiel Borst. Zij hebben er met elkaar in ieder geval voor gezorgd dat Benschop ook volgend seizoen weer op 2e klas niveau gaat acteren na een zeer moeilijk jaar. Aanvoerder Martijn de With sprak op gepaste wijze zijn waardering uit voor de inzet van Emanuel, Frans en Emiel. Ook de dames afdeling moest afscheid nemen van hun technische staf. Kevin Jansen verhuist samen met Jeroen Lieverse richting de c-selectie en de naar Delta Sports vertrekkende Mitchell van Oort kreeg een blijvend Benschop aandenken overhandigd met mooie woorden door Yara van Dommelen. Ook Jeroen Kardoles en  Ron van den IJssel werden bedankt voor hun jarenlange leiderschap bij de jeugd en senioren. Nadat Erwin van Wijk de blijvende  Martijn Sluis en Leo Booij nog even in het zonnetje had gezet voor hun jarenlange bijdrage was er tijd voor een “natje en een droogje”. De meesten lieten zich de heerlijke BQ goed smaken en kon er terug gekeken worden op een mooie dag.

Afgelopen zaterdag 18 juli was er de slotdag van het seizoen. De feestcommissie had een mooi mixtoernooi georganiseerd met voetballen, voetgolf en voetvolley. Ruim 70 deelnemers waren in 9 ploegen ingedeeld en waren vanaf 14.00 uur tot 17.00 uur druk om het gehele programma af te werken. Aan het slot was er nog de strijd om de penalty bokaal. Barcelona was de winnaar van het overall klassement en Manchester benutte als enige alle vijf de penalty’s. Leuk was de aanwezigheid van het nagenoeg complete nieuwe dames team. De dag werd afgesloten met een heerlijk buffet en seizoen 2019-2020 was ten einde.

Op zaterdag 8 augustus start het seizoen 2020-2021. Op die dag beginnen de trainingen voor het nieuwe seizoen. Er staan op dit moment drie oefenwedstrijden voor het eerste op het programma: 15 augustus uit tegen LRC, de nieuwe club van Emanuel, 22 augustus thuis tegen HSSC en 1 september thuis tegen VVIJ ( zat).  De bekerwedstrijden zijn op 29-8, 5-9 en 12-9. De competitie begint op 19 september.

Tot slot een woord van dank aan het bestuur, de feestcommissie en AK 79 en alle vrijwilligers voor de prima organisatie van bovengenoemde activiteiten en iedereen een hele mooie vakantie gewenst en tot 8 augustus .