Wij stellen aan u voor: Arjo Steijsiger de nieuwe keeperstrainer.

14 juli 2020 20:00

seizoen 2020-2021

Na vier jaar de selectie keepers te hebben getraind gaf Emiel Borst aan te willen stoppen bij Benschop, hetgeen betekende dat Benschop op zoek moest naar een goede vervanger. Via Marten Boverhof kwam het bestuur in contact met Arjo Steijsiger, die aangegeven had te willen stoppen als keeperstrainer. Marten kende hem vanuit zijn periode bij Montfoort en wist hem zover te krijgen , dat hij zijn standpunt wijzigde en alsnog voor Benschop koos.

Wie is Arjo Steijsiger eigenlijk zullen vele Benschoppers zich afvragen.

Arjo is 54 jaar, woonachtig in het mooie dorp Hei en Boeicop en getrouwd met Cora.

Ze hebben twee kinderen, Lilan van 19 en Stan van 11. Net als hun vader zijn ze gek van het spelletje voetbal en spelen bij die hele gezellige vereniging HSSC ’61.

Arjo is zijn hele leven keeper geweest en niet bij de minste clubs. Hij is begonnen bij HSSC, maar op zijn 20st maakte hij de overstap naar vv Meerkerk, waar hij vier jaar speelde. Daar maakte hij zo’n goede indruk dat hij gevraagd werd om bij Kozakken Boys te komen. Daar heeft twee jaar op het  hoogste amateurniveau gespeeld. Op zijn 27e keerde hij terug naar HSSC. Vanaf die tijd begon de victorie bij HSSC. Met een hele jonge groep wisten ze van de 2e klas onderafdeling uiteindelijk in de 2e klas KNVB terecht te komen. Het was een prachtige periode zoals hij zelf zegt, met een oude L.. op het doel.

Na zijn keepersperiode wilde hij betrokken blijven bij het voetballen . Hij haalde alle mogelijke keepersdiploma’s en ook zijn oefenmeester 3. Hij dacht bij zichzelf, als dat trainen niets wordt, neem ik niet het risico, dat ik niets meer voor de voetballerij  kan betekenen en ging ook zijn scheidsrechters diploma halen.

Mogelijkheden genoeg, maar het trainen van keepers kreeg toch zijn voorkeur. Zijn enorme ervaring als keeper wilde hij graag overbrengen op de nieuwe lichting en niet zonder succes.

Hij is begonnen bij GJS uit Gorinchem en is daar vijf jaar werkzaam geweest met een hele jonge groep. Zijn diploma oefenmeester 3 kwam hem daar goed van pas, want na het wegsturen van de hoofdtrainer nam hij 6 maanden de honneurs waar. Zij speelden toen 1e klas.

Daarna ging hij 3 jaar naar Everstein en vervolgens voor vier jaar naar Montfoort. Dat was een geweldige belevenis. Montfoort speelde top klasse en naast de selectie keepers trainden hij ook de A en B junioren.

Inmiddels traint hij al weer vijf jaar de keepers van HSSC en had het plan opgevat om ermee te gaan stoppen. Toen Benschop via Marten in beeld kwam, kon hij de verleiding niet weerstaan. Benschop is een mooie club en om daar vier jonge keepers op een hoger niveau te brengen is het mooiste uitdaging die er is. Zijn plan om te stoppen verdween als sneeuw voor de zon. Samen met de rest van de staf en de zeer jeugdige groep hoopt hij er een mooi seizoen van te maken.

Vanaf deze plaats wensen wij Arjo heel veel plezier en succes toe bij onze club. De competitie kan voor de Benschoppers niet snel genoeg beginnen.