Benschop wint eerste bekerwedstrijd.

3 september 2017 10:15

Benschop - SVF 5 - 2

De kop van het nieuwe seizoen is eraf. SVF uit Cothen bleek een gemakkelijke prooi voor Benschop te zijn. De overgang van de 5e klas zondag naar de 4e klas zaterdag bleek een te grote stap voor de mannen uit Cothen om het Benschop moeilijk te maken. Het hogere tempo en het betere veldspel van Benschop zorgde ervoor, dat er een eenrichtingsverkeer ontstond richting het doel van SVF. Dat het bij de rust slechts 2-0 was door doelpunten van Martijn de With en Jeroen Lamboo was een schamele afspiegeling van het wedstrijdbeeld. SVF was niet een keer in de buurt van het doel van Marc Veenendaal geweest. Na de rust leek het snel gebeurd met SVF en binnen 20 minuten scoorde Benschop drie keer na prima uitgevoerde aanvallen. Martijn de With  2x en Jonathan Antonio waren de schutters. Daarna was het SVF, dat twee maal profiteerde van misverstanden in de Benschop achterhoede en gaf daarmee de eindstand een wat dragelijker beeld.

Dinsdagavond om 20.00 uur oefent Benschop thuis tegen Vriendenschaar en zaterdag staat de tweede bekerwedstrijd uit tegen Bunnik op het programma om 14.30 uur. Zij speelden gelijk tegen Houten, de ploeg die de zondag 2e klas verliet voor een plaatsje in de 4e klas zaterdag, dus een mooi resultaat voor de mannen uit Bunnik.