Benschop weer de sterkste in het Lopikerwaard toernooi.

14 augustus 2016 8:45

Benschop ongeslagen naar overwinning

Benschop is net zoals vorig jaar winnaar geworden van het jaarlijks terugkerende toernooi van de Lopikerwaard. Ondanks het feit, dat er nog de nodige spelers  niet terug waren van vakantie bleek Benschop de best voetballende ploeg. In het prima door vv Cabauw georganiseerde toernooi.was Lopik in de twee keer een kwartier durende wedstrijd de eerste tegenstander. Een mooie schuiver van Thomas Banfi bracht Benschop op een 1-0 voorsprong. Even daarna was het een mooi overstapje van diezelfde Thomas Banfi die Stef Elings de kans bood om de 2-0 eindstand op het bord te zetten. Beide aanvallen werden opgezet door Remco van Wijngaarden, die na anderhalf jaar revalidatie van een kruisband blessure weer zijn visitekaartje afgaf.  Daarna volgde de wedstrijd tegen het zeer stugge Cabauw. Weer was het Thomas Banfi, die aan de basis stond van de 1-0 overwinning. Een vrije trap van hem werd losgelaten door Robin Steenkamer en Martijn de With was er als de kippen bij om de 1-0 op het scorebord te zetten wat tevens de eindstand werd.In de laatste wedstrijd moest Polsbroek worden bestreden en zij waren geen partij voor Benschop. Thomas Banfi 2x, Daan de Bruin en een mooi lobje van Coen vd Snoek bepaalden de eindstand op 4-0.
Daarmee won Benschop met 9 punten ongeslagen het toernooi gevolgd door Lopik met 6 punten. Cabauw en Polsbroek werden derde en vierde met 1 punt. Een prima start van het zeer jeugdige Benschop. Donderdag speelt Benschop in Montfoort zijn eerste bekerwedstrijd tegen 3e klasser MSV. Aanvang 19.30 uur.