Benschop 1 in Barcelona dag 2

13 januari 2024 8:45

Benschop 1 in Barca dag 2

Dag 2: Matchday

Vrijdagochtend begon de dag om 09.00 uur met een ontbijt in het restaurant van het hotel. Iedereen was op tijd aanwezig om te genieten van de broodjes en koffie.

Na het ontbijt volgde er een wandeling langs het strand van Barcelona, waar iedereen lekker bij kon praten over de koprollen van onze 2e grensrechter. Na enkele kilometers werd er een plekje opgezocht waar hoofdtrainer Alain Hijman de 1e seizoenshelft besprak. Ook werd er vooruit gekeken naar de 2e seizoenshelft. Uit het gesprek bleek dat de neuzen allemaal dezelfde kant opstaan en iedereen de 2e seizoenshelft vol vertrouwen tegemoet gaat! De wandeltocht werd verder ingezet richting het hotel, en de meeste mannen zochten hun kamer nog even op.
Om 13.00 uur kwam de bus voor rijden om ons op het sportpark af te zetten voor de wedstrijd tegen Foreholte.

Om 15.00 uur starte Benschop 1 tegen 2e klasser Foreholte. Benschop liet direct zien dat het deze wedstrijd zeer serieus nam en de grote aanvalsdrang barste los. Eerst was het Martijn de With die met een kopbal de keeper kansloos liet: de bal verdween een halve meter achter de doellijn. De van pensioen terug geroepen lokale 80-jarige scheidsrechter La Hoz zag dit echter niet en de stand bleef 0-0. Direct hierna was het Yoran de Vos die bal net langs de verkeerde kant van de paal schoof.
In de 20e minuut was het Foreholte dat onterecht op een 0-1 voorsprong kwam.
Benschop bleef bij de les en Martijn de With ontfutselde de bal van de middenvelder van Foreholte. Met een geplaatst schot in de rechterbovenhoek liet hij de keeper kansloos. Niet veel later was er weer een goede goal van Benschop. Martijn de With liet opnieuw de keeper kansloos. Echter zag de warrig leidende scheidsrechter hier een handsbal in. Na het bekijken van de beelden in de VAR-ruimte door trainer Alain Hijman, bleek een zuiver doelpunt te zijn ontnomen.
Rust stand 1-1.

Na de rust was er een onveranderd spelbeeld. Benschop legde Foreholte volledig zijn wil op. Bij vlagen werden de mannen van Foreholte van het kastje naar de muur gestuurd. In de 65e minuut was het onze gespierde mug Sven Borst die als een Spaanse danser door de as soleerde richting de goal. Zijn geplaatste schot werd gepareerd door de keeper van Foreholte.
Zo rond de 68e minuut zat de schrik er even goed in bij Benschop. Jeroen Lieverse verslikte zich in het heuvelachtige veld en ging als een stervende zwaan naar de grond. Gelukkig viel het mee maar uit voorzorg werd hij gewisseld en kon hij de trip inzetten richting de bus om hier zijn Malibu Cola aan te breken.
In de 70e minuut trakteerde Patrick Maton het talrijke publiek op een mooie actie. Gedreven en fel als Patrick altijd is, liet hij diverse tegenstanders zijn hielen zien. Er zat niks anders op voor Foreholtes laatste man om Patrick binnen de beruchte lijnen te vloeren. Patrick ging tijdens de penalty die hierop volgde zelf achter de bal staan en kogelde van 11 meter de bal in de linker benedenhoek. 2-1!
Benschop speelde de wedstrijd gecontroleerd uit. Billy Jansen pakte nog een domme gele kaart, dit keer was het wel binnen de speeltijd dat hij de kaart kreeg. Direct na de wedstrijd moest hij deze boete in peseta’s afrekenen bij de 80-jarige La Hoz.

Al met al een goede wedstrijd van Benschop. De technische staf kan tevreden terug kijken op een nuttige middag. Helaas kon goaltjesdief David Verweij niet deelnemen aan de wedstrijd omdat hij geveld was door een lichte griep. Hierdoor blijft zijn doelpuntentotaal in Lloret op nul staan.

In de bus werd de overwinning gevierd en in het hotel werd er nog lekker op geproost.

Om 19.30 uur was het Sluis van Noortwijk die de groep bij elkaar riep en deze veilig bracht in het Argentijnse restaurant van de vader van Lionel Messi.
Hier werd genoten van een heerlijke maaltijd en werd er uitgebreid nagepraat over het arbitrale trio. Grensrechter Henry van Beusekom was licht teleurgesteld dat hij niet mocht vlaggen. Later bleek dat dit een goede zet was van de Spaanse bond, want Henry had al zijn skills nog nodig voor die avond. Trainer Alain Hijman, elftalleider Martijn Sluis en dorpsomroeper Frits van Vliet werden getrakteerd op een ware (GOOCHEL) TRUC.  Na het eten was het Mike Hoogkamer die alle aandacht op zich deed vestigen. Hij pakte de microfoon in de kroeg en liet zien dat hij niet alleen verzorgd kan voetballen, maar ook zeer nauwkeurig kan zingen.

Na enige drankjes en wat shotjes van de jonkies, besloot een gedeelte van de technische staf dat het mooi was geweest. De oudjes zochten het hotel op en het was Denzel van het Klooster die de overige dorstige spelers onder bracht in de lokale club.

De nacht die volgde was er een om nooit te vergeten en rond 08:00 uur lag iedereen gestrekt.
Wordt vervolgd....

5501bfe7-4c80-4962-bbd9-cd1412eccbce.jpeg