Benschop 1 on tour in Barcelona

12 januari 2024 10:00

Benschop 1 on tour in Barcelona

Benschop in Barcelona - dag 1.

Donderdag 11 januari was het dan zover: de reis naar Barcelona kon beginnen! Om 8 uur moesten de blauw-witte leden van Benschop 1 al verzamelen bij de club.
Enkele uren voor vertrek ontstond er nog lichte paniek omdat Luca Kardolus een veel te grote koffer had ingepakt. Hij vroeg aan keeper Jesper of hij zijn muziekbox nog mee zou nemen, omdat hij dacht de muziekbox als handbagage mee te kunnen nemen. Jesper heeft hem toen duidelijk gemaakt dat het de bedoeling was om juist alleen handbagage mee te nemen - en dat er geen grote koffers waren toegestaan.
Gelukkig was het allemaal nog net binnen de tijd opgelost. Na het laatste shaggie van eltalleider Leo Booij vertrok het team richting Rotterdam Airport.

Eenmaal op grote hoogte was het de jarige grensrechter Henry van Beusekom die door de crew verrast werd met een gratis drankje in het vliegtuig! Dit was helaas geen aanzet voor hem om de selectie hierna een rondje te geven. Even later besloot de piloot om een doorstart te maken, na het zien van het halfvolle glas gin tonic van de sluwe vos en de 2e grensrechter. Iedereen kreeg een mooi uitzicht over de stad waarna de piloot het vliegtuig op Spaanse bodem stil zette.

De koffers werden snel opgehaald en met de bus ging het team richting Euro Hotel Barcelona.
Eenmaal aangekomen in het hotel werden de kamers ingedeeld en de minibars gevuld.

Toen iedereen gesetteld was, trok het team richting de stad. Assistent-trainer Niels Beeres bracht ons in de Irish pub waar iedereen kon genieten van het rondje van onze jarige grensrechter Henry.

Onder het genot van Spaanse live muziek werd de wedstrijd van FC Barcelona gekeken. Daarna werd de reis richting het hotel ingezet, want vandaag wacht de wedstrijd tegen Foreholte.

Wordt vervolgd…