Team JO-18-1 is herfstkampioen!

8 oktober 2023 17:00

Goed gedaan team JO-18-1, jullie zijn herfstkampioen! En kampioen, dat word je niet zomaar! Laten we daarom terugblikken en kijken hoe deze puike prestatie tot stand gekomen is.

Dit voetbalseizoen begint op een snikhete zaterdag (9-9) in Kockengen. Het kunstgrasveld maakt de hitteomstandigheden nog een graadje of wat erger. En de stank in de buurt van de dug-out, poeh… dat is een uitdaging op zich! Het team weet het hoofd koel te houden en al deze ontberingen te doorstaan. Sterker nog, zij weten van Kockengen te winnen met 0-2! Het is een wedstrijd, waarbij er rustig aan wordt gedaan en waarbij Benschop veel aan de bal is.

Op zaterdag (16-9) speelt Benschop thuis tegen JSV. Het is een bijzondere wedstrijd, waarbij het team eigenlijk meer tegen zichzelf speelt, dan tegen de tegenpartij. In de 1e helft is er frustratie en dat uit zich in wat rake klappen. De scheids grijpt gelukkig goed in en weet de boel te de-escaleren. Een speler van de tegenpartij gaat voor rust met rood het veld af. Dit voorval is helaas van invloed op het verdere verloop van de wedstrijd. Benschop weet niet van een-man-meer-positie te profiteren en verliest van JSV met 3-5.

Benschop speelt op een woensdagavond (20-9) tegen PVCV. Het is heerlijk voetbalweer; droog en niet te warm/koud. De teams zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd. Billen knijpend spannend is het! Benschop werkt ontzettend hard en na een boeiende strijd wint het team nipt met 2-1.

Het niveauverschil tussen de teams van Benschop en Montfoort is niet groot op zaterdag (30-9). Benschop speelt een prima thuiswedstrijd en ze winnen met 2-1. Ook deze wedstrijd pakt goed uit. Het harde werken van Benschop wordt niet altijd beloond. Hier valt wellicht winst te behalen.

De laatste wedstrijd in deze reeks vindt plaats op zaterdag (7-10) thuis tegen Argon. Het is wederom prachtig voetbalweer. Niets lijkt een monsterzege in de weg te staan tegen deze nummer laatst in de competitie. Benschop staat fier op de eerste plaats na vier gespeelde wedstrijden. Ongeacht wat de rest doet, Benschop is al kampioen voor aanvang van deze wedstrijd. Dan zou je denken; appeltje, eitje en in the pocket. Maar niets is minder waar! Het is een taaie en lastige wedstrijd. Benschop speelt zeker niet zijn beste wedstrijd ooit. Misschien omdat er niets meer op het spel staat? Na lange tijd valt de 1-0. De 1-1 volgt kort daarop. Argon weet zelfs binnen no time de 1-2 en de 1-3 te scoren. Nou ja! Benschop toont veerkracht door de eindstand uiteindelijk naar 3-3 te brengen.

Al met al kunnen we genieten van leuke en mooie voetbalmomenten. Het team JO 18-1 zet onder leiding van de trainers een hele mooie prestatie neer. Daar mogen zij en wij allen trots op zijn! Ga zo door!

JO183.jpg

JO182.jpg