Prima start van “de nieuwe frisse wind” bij de mannen van Benschop.

9 juli 2023 8:30

Benschop seizoen 2023-2024

De teleurstellend verlopen competitie was voor zowel het bestuur, de supporters en spelers aanzienlijk. Na vele jaren in de tweede klas te hebben vertoeft, deed de degradatie zeer bij vele Benschoppers. Er moest wat gebeuren, en iedereen die Benschop een warm hart toe droeg, kwam in actie. In goed overleg met trainer Raymond van der Kort werd het contract door het bestuur ontbonden en zij kondigde een “nieuwe frisse wind” aan. Martijn Sluis en Leo Booij kwamen terug in de begeleiding en de ervaren Alain Hijman werd de nieuwe hoofdtrainer. De oud eerste elftal spelers Martijn de With en David Verweij keren komend seizoen terug in de A selectie en TC lid Ed Vendrig zorgde voor een prima aanvulling voor de vertrekkende spelers. Het bestuur en de TC verrichten geweldig werk en zorgden ervoor dat de organisatie rondom Benschop 1 perfect werd. Niels Beeres oud eerste elftal speler en lid van de TC werd assistent van Alain. Afgelopen week werd er nog een assistent toegevoegd, niemand anders dan “good old” Charley vd Stok. Opgeleid in Benschop en via omzwervingen bij o.a. FC Den Bosch, Elinkwijk, Sportlust, VVIJ, ONA en Benschop weer terug bij zijn club waar alles begon. Charley, een man die veel heeft meegemaakt en samen met Niels een prima ondersteuning kan zijn voor Alain en de nieuwe jeugdige spelers.. Henry van Beusekom wordt de nieuwe grensrechter, Arjo Steijsiger blijft de keeperstrainer en de organisatie rondom een en twee ( trainer Michel de Ridder en leider Jeroen Buunen) is voor het komend seizoen tot in de puntjes geregeld.

Dat Alain Hijman vooruit wil met Benschop gaf hij bij zijn aanstelling aan. Hij wilde zo snel mogelijk weten wat voor “een vlees hij in de kuip” had. Vanaf 20 juni waren alle selectiespelers uitgenodigd  om drie weken lang dinsdag en donderdag te komen trainen om zo alle spelers te leren kennen. Elke training waren er meer dan 30 deelnemers, dus een geweldige opkomst. Na een ondelinge wedstrijd, bezocht door talrijke supporters, en een lunch staat voor de meeste de vakantie voor de deur en begin augustus wordt de voorbereiding weer gestart.. Het wordt een mooie competitie in de derde klas met talrijke derby’s. Lopik, IJFC, VVIJ, JSV Nieuwegein, Desto, DVSU, Delta Sports, Elinkwijk, Nita, PVCV, SCH’44 en Odysseus zijn onze tegenstanders en veel bussen zullen er niet nodig zijn.

Verder een speciaal welkom aan de nieuwe jongens bij onze dorpsclub. We gaan er met elkaar en samen met de supporters een leuk en mooi seizoen van maken.

Vanaf deze plaats wens ik iedereen samen met hun familie een hele prettige vakantie toe, blijf gezond en we zien elkaar weer begin augustus op ons sportpark.

Leo Oudshoorn.