Benschop dicht bij degradatie naar de tweede klas.

Veensche Boys 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse/2e klasse A) Nr. 12 1A - 2B nacompetitie

16 mei 2015 14:30

Augustin, B.

Het degradatiespook is zeer dichtbij gekomen voor Benschop. Kijkend naar de gemiste kansen een geheel onnodige nederlaag tegen tweede klasser Veensche Boys. Met de uitwedstrijd in Nijkerkerveen voor de boeg lijkt de kans op ontsnapping uiterst klein, maar met voetbal weet je het natuurlijk nooit.

Veensche Boys was in de eerste 20 minuten voetballend de wat betere partij, maar echte mogelijkheden waren er nauwelijks. De snelle Guus Verhoef bracht wat gevaar, maar een schot over en naast en een gevaarlijke vrije trap waren de enige wapen feiten.Daarna nam Benschop de wedstrijd over en ging grossieren in het missen van kansen. In de 20e minuut scoorde Andy van Vliet, maar een overtreding daaraan vooraf gaande van Roel de Bruin werd geconstateerd door de goed leidende scheidsrechter Augustin en het doelpunt werd afgekeurd. Benschop leek over Veensche Boys heen te lopen en de ene na de andere vloeiende aanval volgde, maar de afwerking bleef achterwege. Vooral Roel de Bruin had tot drie keer toe zijn vizier niet op scherp staan.Geheel vrijstaand kon hij keeper Wessel Kroon niet verschalken. Daarna was het Niels de Jong die twee dotten van kansen kreeg.Een foute terugspeel bal onderschepte hij, maar zijn schot verdween naast het doel. Even later de grootste kans van de wedstrijd. Hij speelde zich op links knap vrij en ging alleen op de keeper af. In plaats van de bal naar de geheel vrijstaande Roel de Bruin te schuiven schoot hij zelf en via de rug van een toegesnelde verdediger verdween de bal naast het doel. Ja, en als je zelf niet scoort, dan gaat de bekende voetbal wet gelden. In de 44e minuut gebeurde dat dan ook. Een snelle uitbraak over links leverde een mooie voorzet op, die zowel door Rik Benschop als Kevin van Beuningen verkeerd werd beoordeeld, maar niet door Gary Spier, die fraai inkopte, 0-1.

Na de rust probeerde Benschop de zaak recht te trekken, maar zonder succes. Veensche Boys trok zich terug en liet Benschop komen. Er volgende enkele gevaarlijk indraaiende corners op het doel van keeper Kroon, maar de bal wilde maar niet goed vallen. Niels de Jong was dicht bij de gelijkmaker, toen hij vrij voor keeper Kroon werd gezet, maar hij kreeg de bal niet in het Veensche Boys doel. Ook invaller David Verweij kreeg nog enkele mogelijkheden, maar de scherpte en het geluk ontbrak. Een overtreding van Benschop even buiten het strafschop gebied werd Benschop fataal.Invaller Dwigt Eind krulde de bal fraai achter Kevin van Beuningen 0-2 en de wedstrijd leek gespeeld. Een vrije trap van Matthieu Oudshoorn leek de nederlaag wat dragelijker te maken, maar het onhoudbare schot spatte uiteen op de lat. Zwaar teleurgesteld verlieten de Benschoppers na het laatste fluitsignaal het veld. De degradatie was wel heel dichtbij gekomen. Alles zal afhangen van de returnwedstrijd aankomende zaterdag in Nijkerkerveen, waar Benschop minimaal drie doelpunten moet maken om het vege lijf te redden, een geen gemakkelijke opgave.

De spelers en supporter bus vertrekt zaterdag a.s. om 12.30 uur vanaf het sportpark

De opstelling van Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Martijn de With, Melvin Klomp, Andy van Vliet, Jeroen Lieverse, Niels de Jong, Sven Banfi, Roel de Bruin (56e min David Verweij) en Matthieu Oudshoorn.