SVL kampioen na overwinning op goed spelend Benschop.

SVL 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

2 mei 2015 14:30

Bossen, R.

Benschop probeerde de laatste strohalm te pakken om nacompetitie te voorkomen. Ondanks het ontbreken van zes basis spelers gaven de Benschoppers prima tegenstand, maar trokken uiteindelijk toch aan het kortste eind.

Al na twee minuten was het David Verweij, die Benschop al op 0-1 had kunnen zetten na een foutje van keeper Merkens, hij tikte echter de bal in het zijnet. Benschop nam brutaal het heft in handen en speelde een uitstekende eerste helft. Met prima combinatie voetbal werd het SVL moeilijk gemaakt en achterin met de debuterende en uitblinkende Jurgen Ruitenbeek op links en Lennart van Dam als voorstopper stond het als een huis. Het duurde tot de 24e minuut alvorens SVL zijn eerste kans kreeg. Balverlies op het middenveld van Benschop leverde een snelle counter op, maar Ali Alkan schoot naast. Even daarna werd een vrije trap van Mark van Oudbroekhuizen hard over geschoten. Ook aanvallend liet Benschop het nodige zien. Matthieu Oudshoorn kopte een vrije trap van Sven Banfi rakelings naast en even daarna brak hij op links uit, maar zijn harde schot werd gepakt door keeper Merkens. Ook Benschop keeper Kevin van Beuningen toonde zijn klasse, door een hard schot van de snelle Glenn Molenaar vakkundig onschadelijk te maken.

Na de rust probeerde SVL de wedstrijd naar zich toe te trekken. Ali Alkan schoot net naast en Roel de Bruin vond even later weer keeper Merkens op zijn weg. In de 55e minuut kwam SVL toch op voorsprong. Nu liet Ali Alkan Kevin van Beuningen wel kansloos. 1-0. Benschop bleef het proberen, maar in de 69e minuut werd balverlies op het middenveld genadeloos afgestraft. Glenn Molenaar pikte de bal op en zette Langbroek in vuur en vlam 2-0. De wedstrijd leek gelopen, maar Benschop bleef strijden voor wat het waard was. Niels de Jong kwam er als vierde spits bij, maar werd tot drie keer toe teruggefloten voor buitenspel. In de 87e minuut niet en een mooie steekpass van Matthieu Oudshoorn rondde hij fraai na een kapbeweging af 2-1. Benschop probeerde nog de gelijkmaker te forceren, maar de alles of niets poging eindigde in een uitbraak in de 90e min van SVL en invaller Tom ter Horst zette de 3-1 eindstand op het bord, Na het laatste fluitsignaal van het arbitrale trio onder leiding van Ruud Bossen brak er een groot feest los in Langbroek, dat ongetwijfeld tot de kleine uurtjes heeft geduurd. SVL namens Benschop van harte gefeliciteerd en veel succes in de hoofdklasse.

Benschop daarentegen zal nog vol aan de bak moeten om de eerste klas status te behouden, maar spelend zoals tegen SVL zijn er mogelijkheden om de nacompetitie tot een goed eind te brengen.

Zaterdag speelt Benschop de laatste competitie wedstrijd thuis tegen het al gedegradeerde Lienden.

De wedstrijd begint om 14.30 uur. De week erop begint de nacompetitie en de tegenstander zal zijn Veensche Boys of  DVVA uit Amsterdam

De opstelling van Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Lennart van Dam, Jurgen Ruitenbeek, Andy van Vliet, Coen van de Snoek,(70e min Niels de Jong), Sven Banfi, Roel de Bruin, David Verweij (75e min Patrick Maton) en Matthieu Oudshoorn.