Benschop lijkt nacompetitie niet meer te kunnen ontlopen.

Roda Boys/Bom. 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

25 april 2015 14:30

Berg, R.C. van den

Na de verassende uitslagen van de afgelopen week had Benschop maar een opdracht tegen Roda boys en dat was winnen. Het geluk en scherpte ontbrak bij de Benschoppers en de 0-0 bleef op het bord staan.

Benschop en Roda Boys deden beide wel hun best, maar echte doelrijpe kansen ontstonden er niet in de eerste helft. Roda Boys leek wel wat meer aan te dringen, maar Kevin van Beuningen hoefde slechts een maal gestrekt om een schot van Ippel onschadelijk te maken. Aan de andere kant was er in de eerste helft geen enkele mogelijkheid voor Benschop. De strijd speelde zich  voornamelijk op het middenveld af en de verder goed leidende scheidsrechter vd Berg was niet kinderachtig met het geven van kaarten. In de 30e minuut ging Ippel te fors door op Benschop keeper van Beuningen en werd met rood naar de kleedkamer gestuurd. Vlak voor de rust ontsnapten Roda boys keeper Jeffrey van Loo en Melvin Klomp beide aan een rode kaart. Van Loo ging bewust op de enkel van Klomp staan, die met een trappende beweging reageerde. Gelukkig voor hen gebeurde dat buiten het gezichtsveld van de scheidsrechter en konden beide spelers door.

Na de rust een wat beter Benschop en Sven Banfi knalde uit de eerste de beste aanval snoeihard op de binnenkant van de paal. Benschop had wel een licht overwicht, maar door het lage tempo werden ze nauwelijks gevaarlijk en met name voorin ontbrak de scherpe om Roda Boys de genadeslag te geven. In de 67e minuut kreeg Niels de Jong een enorme kans om Benschop op een 0-1 voorsprong te schieten, maar geheel vrijstaand wist hij de bal toch nog in de handen van de keeper te schieten. Ondanks wat gevaarlijke indraaiende corners van Benschop duurde het tot de 88e minuut alvorens Benschop weer dicht bij een voorsprong kwam. Een overtreding op de rand van het strafschopgebied leverde een vrije trap op  Helaas voor Benschop spatte de prima genomen vrije trap van Sven Banfi uiteen op de lat. In de blessure tijd had invaller David Verweij zich onsterfelijk kunnen maken, maar geheel vrij staand liet hij de bal onder zijn voet doorgaan. Na afloop was de hoop, om de nacompetitie te ontlopen bij iedereen verdwenen. Daar ook VVZ en Almkerk gelijk speelden veranderde er niets aan de stand, maar met de uitwedstrijd tegen SVL voor de boeg, die tegen Benschop kampioen kan worden, lijkt het ontsnappen onmogelijk, mede ook door het slechte doelsaldo van Benschop, dat gaat meetellen bij een gelijke eindstand. Benschop zal nog vol aan de bak moeten om in de eerste klas te blijven.

Zaterdag om 14.30 uur is de wedstrijd in Langbroek en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Jeroen Lieverse, (62e min David Verweij),Melvin Klomp, Sven Banfi, Niels de Jong (77e min Stef Elings), Andy van Vliet, Martijn de Wit , Roel de Bruin en Matthieu Oudshoorn.