Plan van Benschop na 30 seconden in duigen.

Eemdijk 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

18 april 2015 14:30

Schipper, R.A.

De tactiek van Benschop was om het snel storende Eemdijk, de nummer drie van de competitie, te laten uitrazen om daarna zelf meer naar voren te gaan voetballen. Na 30 seconden voetballen kon het plan de kast in.

Benschop begon in een 3-3-3-1 opstelling, waarin de snelle Roel de Bruin de spits was, met de opzet geen doelpunt tegen te krijgen. Binnen de minuut echter stond Benschop op een 0-1 achterstand. Slap aan de wedstrijd beginnen was de oorzaak. De grote uitblinker van vanmiddag Kevin van Beuningen wist de bal in eerste instantie nog te keren met de voet maar de Benschop verdediging keek toe hoe Jasper Bolland raak schoot. De eerste 25 minuten kwam Benschop niet in het stuk voor zonder dat Eemdiijk echt grote kansen kreeg. Kevin van Beuningen moest twee maal optreden na schoten van Quincy Alee en Jasper Bolland. Daarna ging Benschop wat meer naar voren voetballen en kwamen daardoor wat onder de druk van Eemdijk uit. In de 41e minuut was het Sven Banfi, die het eerste schot richting het Eemdijk doel liet vertrekken, maar vele meters naast.

Na de rust een zelfde spelbeeld in deze uiterst sportieve wedstrijd, waar de belangen voor beide partijen erg groot waren. In de 52e minuut veerden de Benschop supporters op. Matthieu Oudshoorn nam met een schitterende omhaal keeper Ruizendaal onder vuur. Vanaf de tribune leek de bal in de kruising te zijn verdwenen, daar de bal achter het op het net bleef liggen. Helaas was het slechts een doeltrap. Even daarna kopte Sven Banfi net naast de verkeerde kant van de paal. In de 60e minuut werden Sven Banfi ( geblesseerd) en Coen vd Snoek vervangen door de aanvallers Niels de Jong en David Verweij. Benschop probeerde de druk nog verder te verhogen, maar het slimme Eemdijk maakte dankbaar gebruik van de ruimte, die daardoor ontstond op het middenveld. Twee minuten later was het Quincy Alee, die op volle snelheid richting het Benschop doel ging. Een prima voorzet volgde en het was weer Jasper Bolland, die Eemdijk in veilige haven schoot 2-0. Daarna voetbalde Eemdijk  de wedstrijd rustig uit. In de 80e minuut kwam de 0-3 eindstand op het bord. Rogier Gilkes was de doelpunten maker. Niels de Jong en Laurens de Vor kregen nog wel de mogelijkheid om de eer te redden, maar de afwerking liet te wensen over. Na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Schipper ontstonden er toch weer wat vrolijke gezichten in Benschop na het horen van de negatieve resultaten van VVZ en Almkerk.

Zaterdag weer een finale voor Benschop. Zij gaan dan op bezoek bij Roda boys Bommelerwaard. Wil men de nacompetitie ontlopen, dan zal er gewonnen moeten worden. De wedstrijd begint om 14.30 uur en de spelers en supporter bus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Coen vd Snoek (60e min David Verweij), Niels Beeres, Jeroen Lieverse, Gerco van Amerongen, Sven Banfi, (60e min Niels de Jong), Andy van Vliet, (76e min Stef Elings), Martijn de With, Laurens de Vor, Roel de Bruin en Matthieu Oudshoorn.