Benschop en Almkerk schieten weinig op met gelijkspel.

Almkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

11 april 2015 14:30

Ekelenburg, M. van

Voor beide ploegen stond er veel op het spel in deze zes punten wedstrijd maar na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Roozeboom waren beide ploegen ontevreden over het resultaat en zagen de directe concurrenten verder weg lopen.

Benschop wist hoe Almkerk de zaken zou gaan aanpakken. De bal moest het werk doen en daardoor zo veel mogelijk uit de duels blijven tegen een met tomeloze inzet storende Almkerkers. Benschop leek dat in het begin goed op te pakken en een overtreding even buiten het strafschopgebied leverde de eerste kans op, maar de toegekende vrijetrap werd rakelings over geschoten. In de 10e minuut echter was het Almkerk dat op voorsprong kwam. Fel storend werden enkele Benschop verdedigers met hun neus op de feiten gedrukt. In plaats van de bal naar voren te schieten probeerde men het voetballend op te lossen. De bal werd onderschept door Mark van de Meijden, die geen moeite had om Kevin van Beuningen te verschalken. 1-0. Almkerk rook zijn kans en gaf  Benschop geen kans om zich onder de druk uit te voetballen. Toch was Benschop in de 20e minuut dicht bij de gelijkmaker. Na een corner van Niels de Jong kwam de bal in de kluts voor de voeten van de geheel vrijstaande Melvin Klomp, die echter schrok van de kans en over schoot. Na een half uur leek het gedaan voor Benschop. Een diepe bal op Niels Nieuwesteeg leek een prooi te worden voor Kevin van Beuningen, maar in het duel om de bal liet hij de bal los en Nieuwesteeg had geen moeite om de bal in het lege doel te schieten. 2-0 Benschop trainer wisselde Stef Elings voor de weer fitte David Verweij om wat meer stootkracht naar voren te krijgen. Vlak voor de rust leek het resultaat te hebben, maar zijn harde schot vloog net naast de verkeerde kant van de paal.

Na de rust bleef het spelbeeld tot de 60e minuut hetzelfde. Almkerk bleef storen en kregen wat kleine mogelijkheden zonder dat Kevin van Beuningen hoefde op te treden. Daarna kantelde de wedstrijd helemaal. Sander Klomp kwam in het veld voor Niels de Jong en hij was het die in de 70e minuut met een prima voorzet de opkomende Melvin Klomp in staat stelde met een mooie kopbal keeper Dekker te passeren.

Almkerk kreeg de rekening gepresenteerd van het tomeloos storen en leek alsnog aan het kortste eind te trekken. Twee minuten later stond de 2-2 op het bord. Een corner van Sven Banfi kwam na wat heen en weer getrap voor de voeten van Melvin Klomp, die tot groot enthousiasme van de talrijk meegereisde Benschop supporters de 2-2 aantekende. Benschop echter verzuimde om door te drukken en liet Almkerk weer wat in de wedstrijd komen. Toch leek Benschop in de slotminuten alsnog de overwinning te pakken. David Verweij kwam op links door, leek de bal te verliezen maar kwam met een uiterste krachtinspanning weer op de been en schoof de bal hard in de richting van de vrijstaande Matthieu Oudshoorn en Sander Klomp. Beide belandden in het doel van Almkerk, echter de bal bleek onbereikbaar zodat de 2-2 in deze ondanks de grote belangen uiterst sportieve wedstrijd op het scorebord bleef staan. Ondanks dat men terug kwam na een 2-0 achterstand waren de druiven het zuurst voor Benschop. Een overwinning was gewenst, maar een gelijkspel was uiteindelijk de verhouding.

Zaterdag a.s. staat de thuiswedstrijd tegen de nummer drie Eemdijk op het programma. Om nacompetitie te voorkomen zullen de punten in Benschop moeten blijven. Eemdijk echter strijdt voor de derde plaats en die recht op nacompetitie voor promotie geeft, dus weer een wedstrijd die de moeite waard is om te bezoeken. De wedstrijd in Benschop begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Jeroen Lieverse, Melvin Klomp, Sven Banfi, Stef Elings, (35e min David Verweij) Andy van Vliet, Niels de Jong (65e min Sander Klomp), Martijn de With en Matthieu Oudshoorn.