Benschop en DTS houden elkaar in evenwicht.

DTS Ede 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

28 maart 2015 14:30

Henshuijs, P.

De belangen voor beide ploegen waren groot in deze zes punten wedstrijd. Ondanks die grote belangen werd het een uiterst spannende maar zeer sportieve wedstrijd onder uitstekende leiding van scheidsrechter Henshuijs en eindigde in een terecht gelijkspel.

DTS begon vanaf het begin in hoog tempo druk te zetten op de achterhoede van Benschop maar werden nauwelijks gevaarlijk. Het eerste kansje was er voor Sven Banfi, die een voorzet van Rik Benschop naast schoot. In de 15e minuut kwam het eerste gevaar van DTS. Op de rand van het strafschopgebied kreeg DTS een vrije trap, die snoeihard via de lat door Rence vd Wal werd over geschoten. Er werd door beide ploegen keihard gewerkt zonder dat het een goede wedstrijd werd. Benschop was in de 39e minuut het dichtst bij een voorsprong. Een vrije trap van Sven Banfi smoorde in de muur en kwam voor de voeten van de verbouwereerde Andy van Vliet, die de bal voor het intikken had, maar hem net niet de juiste richting kon mee geven.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Een slippertje achterin bood Haikat Vervaart een schietkans, maar de bal vloog over het Benschop doel. Even daarna brak Mevin Klomp aan de linkerkant door en kon op keeper Robin Franken afgaan.  Helaas schoot hij de bal voorlangs. Hetzelfde deed in de 76e minuut de gevaarlijke Rence vd Wal, die knap wegdraaide van een Benschop verdediger, maar gelukkig trof ook zijn schot geen doel. In de 83e minuut leek Benschop alnog aan het kortste eind te trekken. Melvin Klomp liet de bal onder zijn voet doorschieten en invaller Michael van Zetten kon vrij op Kevin van Beuningen afgaan. Met een sublieme reflex wist hij het vliegend schot over het doel te tikken. De laatste kans was er voor Matthieu Oudshoorn, die door Niels de Jong voor het DTS doel werd gezet, maar zijn ouderwetse punter belandde aan de verkeerde kant van het net. Na het laatste fluitsignaal konden beide ploegen tevreden zijn met het resultaat, maar de naaste concurrenten hadden ook punten gehaald, dus echt verlichting gaf dit resultaat niet voor beide ploegen met het doel de nacompetitie te ontlopen.

Aankomend paasweekend is Benschop vrij en zal moeten hopen, dat de achterstallige wedstrijden van de naaste concurrenten gunstig voor hen uitpakken. Een week later staat de super belangrijke uitwedstrijd tegen Almkerk op het programma.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Roel de Bruin, Melvin Klomp, Sven Banfi, Stef Elings, Andy van Vliet, Laurens de Vor (74e min Niels de Jong), Martijn de With en Matthieu Oudshoorn.