VVZ ’49 wint zes punten wedstrijd van Benschop.

VVZ '49 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

21 maart 2015 15:00

Ifrandi, S.

Onbekend

Benschop ging vol goede moed richting Soest, maar moest erkennen dat VVZ de betere ploeg was, die verdiend de drie punten pakte ondanks het zeer dubieus fluiten van scheidsrechter Duindam.

VVZ begon direct druk te zetten en in de 4e minuut kreeg VVZ een indirecte vrije trap even buiten het strafschopgebied na een hoog te geheven been van Matthieu Oudshoorn. Sven Kolle krulde de bal achter Kevin van Beuningen, maar het doelpunt werd terecht afgekeurd. Even daarna werd Andy van Vliet op een keiharde manier van achteren onderuit geschopt en een rode kaart leek op zijn plaats, maar scheidsrechter Duindam bedekte het voorval met de mantel der liefde tot ongenoegen van Benschop. VVZ was de bovenliggende partij en Benschop kon weinig goed doen in de ogen van de scheidsrechter en kreeg nagenoeg alles tegen. In de 26e minuut kwam VVZ op voorsprong. Gerco van Amerongen taste mis en de geheel vrijstaande Joel Bade had de bal voor het intikken. 1-0. Een minuut later stond de 2-0 op het bord. Een schot van 40 meter van Sven Kolle verraste Kevin van Beuningen. Daarna was het weer scheidrechter Duindam, die de hoofdrol opeiste. Kleine overtredingen van Gerco van Amerongen en Rik Benschop bestrafte hij met geel, tot ontsteltenis van trainer Michael vd Berg en leider Richard Oudshoorn, die er verbaal op reageerden. Beide kregen rood en moesten achter de omheining. Nadat Roel de Bruin vanaf rechts het strafschop gebied was ingesneld werd hij aangetikt en ging onderuit. Geen strafschop. In de 41e minuut was het Hidde Reitsma, die de bal voor zijn voeten kreeg en de ruststand 3-0 bepaalde.

Na de rust probeerde Benschop nog wat terug te doen, maar de goede bedoelingen werden in de 56e minuut de kop ingedrukt. Jeroen Lieverse raakte in het strafschop gebied een aanvaller van VVZ, die gretig ging liggen. Nu was het wel een penalty en geel voor Jeroen Lieverse. Kolle benutte het buitenkansje feilloos 4-0. Twee minuten later deed Benschop wat terug. Een vrije trap van Matthieu Oudshoorn bereikte de inlopende Roel de Bruin, die keeper Waals kansloos liet. VVZ werd nerveus en Benschop begon te drukken. Benschop leek daarna op 4-2 te komen, maar VVZ keeper redde de situatie door opzettelijk hands te maken buiten zijn strafschopgebied. Hier is een straf voor en dat is rood, alleen niet bij Duindam, die het met geel afdeed. Diverse corners daalden neer voor het doel van VVZ, maar keeper Stijn Waals stak in goede vorm en wist zijn doel schoon te houden. 10 minuten voor tijd moest Benschop met 10 man verder. Een enorme elleboog stoot van een verdediger van VVZ richting David Verweij betekende voor hem einde wedstrijd. Iedereen langs de lijn zag het behalve scheidsrechter Duindam. Na het laatste fluitsignaal was iedereen het erover eens, dat VVZ verdiend had gewonnen. We gaan er maar vanuit, dat scheidsrechter Duindam een totale off-day had.

Zaterdag as staat de thuiswedstrijd tegen het drie punten meer hebbende DTS op het programma.

Om de nacompetitie voor degradatie te ontlopen zouden drie punten zeer wenselijk zijn, dus kom om 14.30 uur naar het sportpark in Benschop.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Roel de Bruin, Gerco van Amerongen,(46e min Lennart van Dam), Sven Banfi, Jeroen Lieverse, Andy van Vliet (70e min Laurens de Vor), Martijn de With, (80e min Niels de Jong), David Verweij en Matthieu Oudshoorn.