Niels de Jong weer goud waard voor Benschop.

Meern De 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

7 maart 2015 14:30

Augustin, B.

Onbekend

Doordat David Verweij weer beschikbaar is voor Benschop verloor Niels de Jong zijn basisplaats. Nadat hij vorige week als invaller Benschop in de 93e minuut naar de overwinning schoot herhaalde hij gisteren dit huzarenstukje opnieuw. In 20 minuten tijd wist hij keeper Taner Memili drie maal te verschalken, een 100% echte hattrick van een super invaller.

Benschop leek weinig moeite te hebben met het zeer verdedigend ingestelde De Meern. In deze uiterst sportieve wedstrijd, waar veel op het spel stond, rolde aanval naar aanval richting het De Meern doel en de kansen stapelde zich in het eerste kwartier voor Benschop op. In de 2e minuut was het Laurens de Vor, die hard uithaalde, maar Memili redde fraai. Even daarna was het Sven Banfi, die David Verweij in stelling bracht, maar zijn schot ging over en ook Roel de Bruin kon vrijstaand de bal niet achter de De Meern keeper krijgen. In de 14e min kwam er het eerste kansje voor De Meern, maar de vrij gelaten Jordy Martens kopte een voorzet van Dennis Boeyen net over. Nadat David Verweij op de paal had geschoten en Melvin Klomp in kansrijke positie te zwak inschoot kreeg Benschop in de 40e minuut de pin op de neus. Een toegekende vrije trap werd door Stef Vermeulen richting het Benschop doel gekruld en viel zonder dat iemand hem aanraakte in het doel. Benschop probeerde voor de rust nog de 0-1 van het bord te krijgen, maar zonder succes,

De Meern rook zijn kans en de oranje muur leek steeds hechter te worden. Benschop bleef gelukkig rustig zijn kans afwachten en het wachten werd beloond. Nadat Martijn de With een indraaiende vrije trap te zacht had ingekopt kwam in de 56e minuut de verdiende gelijkmaker op het bord. Een corner van Matthieu Oudshoorn kwam bij de tweede paal voor de voeten van Melvin Klomp, die bal weer terug plaatste op het hoofd van Martijn de With en nu was het wel raak. Onhoudbaar vloog de bal in de touwen. In de 62e minuut was het Niels de Jong, die de plaats van de moe gestreden David Verweij in nam. Slechts 10 minuten had hij nodig om de doelpunten motor warm te draaien en liet in de 74e minuut Benschop voor de eerste keer ontploffen. Sven Banfi onderschepte de bal en tikte richting de vrijgelopen Niels de Jong. Onhoudbaar schoof hij de bal onder keeper Memili door.  2-1. Nadat hij in de 84e minuut op de lat had geschoten was het een minuut later weer Sven Banfi, die Niels vrij speelde. Met een ouderwets puntertje via de binnenkant van de paal verzekerde hij Benschop van de drie punten. In de laatste minuut maakte hij zijn hattrick vol. Matthieu Oudshoorn brak aan de linkerkant door. Niels schreeuwde tweede paal, hetgeen niet tegen dovenmans oren was gezegd. De op maat aangesneden bal kogelde hij hard achter de kansloze Memili 4-1. Wat een schitterende inval beurd. Na het laatste fluitsignaal van de uitstekende fluitende Augustin, prima geassisteerd door de heren Boon en Hoogland, was de vreugde groot in Benschop, want deze drie punten zijn hard nodig om het eerste klasse schap te kunnen behouden. De geplande uitgaansavond kon in ieder geval niet meer kapot.

Zaterdag a.s. staat de uitwedstrijd tegen LRC op het programma en zal Benschop weer vol aan de bak moeten. De wedstrijd in Leerdam begint om 14.30 uur. De spelers en supportersbus vertrekt om 12.45 uur vanaf het Sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Martijn de With, Melvin Klomp Andy van Vliet   ,(87e min Gerco van Amerongen), Sven Banfi, Laurens de Vor, (77e min Coen vd Snoek), Roel de Bruin, David Verweij (62e min Niels de Jong) en Matthieu Oudshoorn.