Benschop bezorgt Roda ’46 een enorme kater.

Roda 46 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

28 februari 2015 14:30

Bossen, R.

Onbekend

Roda ’46 was voetballend in een uiterst sportieve wedstrijd  de betere ploeg tot aan de zestien, maar daarna hield het op en in de 93e minuut trok Benschop op wonderbaarlijke wijze de wedstrijd alsnog naar zich toe.

Trainer Michael vd Berg eindigde donderdag de training met slechts 10 geheel fitte spelers en moest puzzelen om een representatieve opstelling op papier te krijgen. Andy van Vliet, Coen vd Snoek en Remco van Wijngaarden waren niet inzetbaar terwijl Rik Benschop, Niels Beeres, Laurens de Vor, Kevin van Beuningen, Melvin Klomp en David Verweij ondanks de nodige pijntjes toch aan de bak moesten. Roda ’46 zette Benschop van minuut een onder druk en al in de derde minuut moest Niels Beeres een bal van de doellijn afhalen. Achterin echter stond het bij Benschop weer als een huis en met snelle counters probeerde Benschop het leven van de Leusdenaren zuur te maken. Een onderschepping van Laurens de Vor bracht Matthieu Oudshoorn in kansrijke positie en met een daverende knal liet hij keeper Thijs Jansen kansloos 1-0. Roda nam het heft volledig in handen met soms uitstekend veldspel, maar enkele schoten van afstand van Mehmet Kaya vlogen hoog over het doel van Kevin van Beuningen. In de 28e minuut was Benschop dicht bij de 2-0. De opkomende Martijn de With stoomde door tot de achterlijn en zette David Verweij vrij voor keeper Jansen, maar het gebrek aan wedstrijdritme brak hem op.

Direct na de rust kreeg Benschop een vrije trap net buiten het strafschopgebied. Keeper Thijs Jansen wist met een prima reflex het harde schot van Matthieu Oudshoorn uit de linker benedenhoek te tikken. Daarna was het helemaal gedaan met de aanvallende activiteiten van Benschop. Benschop moest ver terug en een regen van corners daalden neer voor het Benschop doel. Nadat Jeroen Lieverse de bal nog uit het verlaten doel had gekopt was het in de 62e minuut toch raak voor Roda. Frank Heus kreeg de bal in het strafschopgebied voor zijn voeten en schoot hard in, maar de geblokte bal kwam op 25 meter van het doel in de voeten van Gregory Thomas, die met een prachtig zondagschot de bal onhoudbaar voor de met zijn rug tobbende Kevin van Beuningen in het kruis liet verdwijnen. 1-1.

Roda rook bloed en ging in hoog tempo door voor de overwinning. Melvin Klomp moest vervangen worden door Gerco van Amerongen en Niels de Jong kwam in het veld voor de uitgebluste Laurens de Vor. Kevin van Beuningen hield met enkele prachtige safes zijn doel schoon en kon gelukkig ondanks zijn pijnlijke rug de wedstrijd volmaken. Keihard werkend en met het geluk aan hun zijde overleefde Benschop de vele aanvalsstoten en langzamerhand begon ook bij Roda de energie op te geraken. Sven Banfi in de 80e minuut, net naast en David Verweij, net over, plaatsten al wat waarschuwingsschoten, maar Benschop leek zijn handen te mogen dichtknijpen met een punt. In de 93e minuut ontplofte Benschop. Niels de Jong werd instelling gebracht door Sven Banfi en ging alleen op keeper Thijs Jansen af. Tot grote vreugde van iedereen die Benschop een warm hart toedraagt liet hij op vakkundige wijze keeper Jansen kansloos en bezorgde Benschop een niet meer verwachte driepunter. Toen de uitstekend fluitende Ruud Bossen even later voor de laatste keer blies, waren de druiven erg zuur voor Roda, maar de feestvierende Benschoppers hadden daar geen boodschap aan. Drie belangrijke punten werden aan het totaal toegevoegd.

Zaterdag a.s. staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen De Meern op het programma en zal Benschop weer vol aan de bak moeten. Zij versloegen medekoploper WNC met 4-2, De wedstrijd in Benschop begint om 14.30 uur,

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Martijn de With, Jeroen Lieverse, Melvin Klomp,(68e min Gerco van Amerongen), Sven Banfi, Laurens de Vor,(80e min Niels de Jong), Roel de Bruin, David Verweij en Matthieu Oudshoorn.