Kansloze missie voor Benschop in Huizen.

Zuidvogels 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

21 februari 2015 14:30

Jong, P. de

Onbekend

De mooie overwinning op JSV leek het zelfvertrouwen van Benschop aardig versterkt te hebben, maar Zuidvogels had daar geen boodschap aan en overtroefde Benschop op alle fronten.

Benschop moest het doen zonder vier basis spelers en met name achterin was het improviseren voor trainer Michael vd Berg. Benschop kwam niet in het stuk voor. De geweldig keepende Kevin van Beuningen werd vanaf minuut een onder vuur genomen. Schoten van de slimme Steve Promes, Ricardo Tan en Michel Foppe maakte hij vakkundig onschadelijk. Een doelpunt kon dan ook niet uitblijven. Nadat Jeroen Lieverse nog op de lijn redding had gebracht was het in de 24e minuut raak. Ricardo Tan was het, die met een onhoudbare schuiver Kevin van Beuningen kansloos liet. Zuidvogels ging in een razend tempo door met het belegeren van het Benschop doel, echter zonder verder resultaat. Rik Benschop assisteerde op de doellijn, maar in de 33e minuut leek Benschop de gelijkmaker in de schoot geworpen te krijgen. Een te zachte terugspeelbal van Tim Horsmeier zette Niels de Jong vrij voor keeper Jasper Schaap. In plaats van de bal opzij te leggen naar de geheel vrijstaande Matthieu Oudshoorn ging hij voor eigen eer en probeerde de keeper te passeren. Met een sliding redde de jonge Zuidvogels keeper. Toch werd de rust met slechts 1-0 gehaald en alles leek nog mogelijk.

De geblesseerde Rik Benschop en Niels de Jong werden in de rust vervangen Mareno Wietsma en David Verweij. Even leek het erop, dat Benschop kon terugkomen in de wedstrijd. David Verweij kopte door op Matthieu Oudshoorn, maar zijn schot werd met de voet gered door Jasper Schaap. Het was de tweede en daarmee laatste kans voor Benschop in de gehele wedstrijd. In de 53e minuut viel definitief het doek voor Benschop. Thomas van Middelkoop maakte de 2-0 en Zuidvogels nam gelukkig voor Benschop wat gas terug. Nadat Steve Promes nog een keer hard op de paal had geschoten kwam in de 78e minuut de 3-0 eindstand op het bord. Andy van Vliet bracht Hidde van Erkel ten val in het strafschopgebied en het was Raymon Lagerburg, die het vonnis voltrok. De 17 jarige Tom de Hoop kwam in de 84e minuut in het veld voor de geblesseerde Niels Beeres. Het betekende, dat de gehele achterhoede, die vorige week de aanvallers van JSV in bedwang hadden gehouden, geheel vervangen was. Een wedstrijd om gauw te vergeten. Bij thuiskomst bleek Benschop2 de periodetitel van de eerste klas te hebben veroverd en dat werd gezamenlijk op gepaste wijze gevierd.

Zaterdag a.s. staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen Roda 46 uit Leusden op het programma en zal Benschop uit een ander vaatje moeten tappen als afgelopen zaterdag. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop (46e min Mareno Wietsma), Niels Beeres, (84e min Tom de Hoop), Lennart van Dam, Jeroen Lieverse, Andy van Vliet, Sven Banfi, Laurens de Vor, Roel de Bruin, Niels de Jong (46e min David Verweij) en Matthieu Oudshoorn.