Benschop en WNC houden elkaar in evenwicht

WNC 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

7 februari 2015 14:30

Germs, M.L.

Benschop had de eerste helft op rozen kunnen zitten tegen WNC, maar moest toch toestaan, dat de nummer twee van de huidige stand toch langszij kon komen in de tweede helft.

Benschop trainer Michael vd Berg kon niet beschikken over Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden en David Verweij, toch niet de minsten, maar de vervangers deden het uitstekend. Benschop wist wat hun te doen stond. De snelle aanvallers van WNC moesten uitgeschakeld worden en dat was niet tegen dovemans oren gezegd. Benschop begon direct druk te zetten en de achterhoede van WNC raakte daardoor van de kook. Toch kwam het eerste gevaar van WNC. Ricardo Papilaja leek keeper Kevin van Beuningen te verschalken, maar de weer uitstekend op dreef zijn Rik Benschop kopte de bal uit het lege doel. Daarna was het Benschop, dat met uitstekend spel WNC in de hoek drukte. In de 15e minuut kwam Niels de Jong op rechts door, maar zijn voorzet miste de precisie. Benschop ging door en vooral Matthieu Oudshoorn kon weer vanaf links zijn gevaarlijke voorzetten produceren, wat WNC uiteindelijk noodlottig werd. In de 20e minuut kwam Niels de Jong nog een teenlengte te kort, maar vier minuten was het wel raak. Keeper Geert Verhoeven probeerde de scherpe voorzet nog weg te tikken, maar de sleurende Roel de Bruin ramde de 1-0 in de touwen. Benschop speelde uitstekend en ging op dezelfde voet door, maar het duurde tot de 42e minuut voordat de score werd uitgebreid. Na een vloeiende aanval kwam de bal op rechts voor de voeten van de uitblinkende Sven Banfi, die Martijn de With in stelling bracht. Met een knal in het dak van het doel tekende hij de ruststand aan 2-0, een stand, die hoger had moeten uitpakken voor Benschop.

Na de rust was het WNC, dat snel de aansluiting wilde forceren. De vrij gelaten Adrian Koziolek schoot hard voor langs en Pascal Rinck vond Benschop keeper Kevin van Beuningen op zijn weg. Een aderlating voor Benschop was, dat de door zijn snelheid levensgevaarlijke Roel de Bruin, die afgelopen week met griep op bed had gelegen, vervangen moest worden door Sander Klomp. Diezelfde Sander Klomp had Benschop onverwachts in veilige haven kunnen schieten, maar bijna op de doellijn staande kon hij de geheel onverwacht voor zijn voeten stuitende bal niet genoeg snelheid meegeven. In de 70e minuut kwam WNC op 2-1. Een doelpunt met een buitenspel luchtje. De snelle Pascal Rinck ontsnapte aan de dekking, volgens de Benschop vlaggenist Leo Booij een duidelijk geval van buitenspel, maar scheidsrechter Germs vond het van niet en keurde her doelpunt goed. WNC rook zijn kans. Rinck schoot in vrije positie net naast, maar even daarna was het Stef Ellings, die schitterend uithaalde, maar WNC keeper Verhoeven tikte de bal uit de kruising. In de 82e minuut kwam WNC toch op gelijke hoogte, Een voorzet vanaf links kwam op het hoofd van de vrijstaande Dennis Veldhuizen, die onhoudbaar inkopte. Beide ploegen gingen in de laatste minuten voor de winst met een hoofdrol voor scheidsrechter Germs. In de blessure tijd brak Matthieu Oudshoorn op links door en ging op keeper Verhoeven af. Op de rand 16 werd hij er van achteren onderuit gehaald door Jamy Goemaat, maar de bal kwam voor de voeten van Niels de Jong, die de bal voor het intikken had. Tot ontsteltenis van de Benschoppers floot hij het voordeel weg en gaf Goemaat een onterechte rode kaart. Ondanks het feit, dat zowel Benschop als WNC konden leven met dit gelijke spel, werd hierdoor de driepunter voor Benschop door de neus geboord. De talrijke toeschouwers echter waren de winnaars, daar zij een leuke spannende en sportieve wedstrijd hadden gezien.

Zaterdag a.s. komt JSV uit Nieuwegein op bezoek in Benschop. Ook dit kan weer een mooie pot worden, zeker met het oog op de toekomst. Pakt de oude of nieuwe trainer met zijn ploeg de punten. Om 14.30 uur begint de wedstrijd in Benschop en kunt u het meemaken.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Roel de Bruin (54e min Sander Klomp), Andy van Vliet, Coen vd Snoek, Sven Banfi, Niels de Jong, Martijn de With ( 83e min Lennart van Dam), Laurens de Vor ( 60e min Stef Elings) en Matthieu Oudshoorn.