LRC al na vier minuten klaar met Benschop.

LRC 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

14 maart 2015 14:30

Vriesenga, D.R.

Benschop ging vol goede moet naar Leerdam en hoopte op een stuntje na de afgelopen weken, maar LRC dacht daar anders over en liet Benschop volledig kansloos.

Trainer Michael vd Berg had zijn elftal op verschillende plaatsen gewijzigd ten opzichte van de afgelopen weken. Martijn de With speelde weer op tien en Melvin Klomp nam zijn plaats achter in terwijl Sven Banfi  naar zes zakte ter vervanging van de geblesseerde Andy van Vliet en Niels de Jong  speelde voor Roel de Bruin, die de gehele week ziek was geweest. Binnen vier minuten waren alle goede voornemens verdwenen. Op het zeer slechte veld was het Melvin Klomp in de tweede minuut, die te zacht terug speelde op Kevin van Beuningen en Soliman el Yacoubi had geen moeite met dit buitenkansje. 1-0. Twee minuten later was het Niels Beeres, die simpel voorbij gelopen werd en weer was het Solioman el Yacoubi, die afrondde 2-0. Benschop was geen schim van de ploeg, die de laatste weken met hard werken goede resultaten had gehaald. In de 17e minuut wisselde Benschop Melvin Klomp voor Roel de Bruin en Martijn de With ging weer naar achteren. Het bracht weer wat rust achterin want Benschop leek na de snelle achterstand op een grote nederlaag af te stevenen. Aanvallend kwam Benschop geheel niet in het stuk voor. Toch leek Benschop de 2-0 ruststand te halen, maar in de 44e en 45e minuut sloeg LRC toch weer toe. Een indraaiende corner van Benschop kwam voor de voeten van Laurens de Vor, die echter de bal verspeelde aan rechtsback Danny van Steijn, die op volle snelheid het hele veld overstak en fraai scoorde 3-0. Even daarna werd het zelfs 4-0, een doelpunt echter van Rogier Gerritsen in duidelijke buitenspelpositie.

Na de rust was het Remco van Wijngaarden, die na zes weken blessureleed, zijn rentree maakte ten koste van Gerco van Amerongen, Slechts 12 minuten duurde zijn terugkeer, want zonder dat er een bal in de buurt was verstapte hij zich en stortte schreeuwend van de pijn ter aarde. Hij werd met de brancard naar de fysio afdeling van LRC gebracht, waar werd geconstateerd dat een bezoek aan het ziekenhuis noodzakelijk was. De vrees, dat de voorste kruisband is (af)gescheurd, zal komende week duidelijk moeten worden. Stef Elings werd de vervanger van de pechvogel. De wedstrijd sudderde naar het eind. Uit de derde corner van Benschop wist Benschop in de 79e minuut toch nog wat terug te doen. Na enkele schotpogingen kwam de bal voor de voeten van Roel de Bruin, die via de binnenkant van de paal de eer redde 4-1. In de 84e minuut kwam de 5-1 eindstand op het bord. Laurens de Vor redde op de doellijn, maar schoof de bal richting Joshua Cohen, die fel uithaalde en Kevin van Beuningen kansloos liet. Een wedstrijd om snel te vergeten en op naar volgende week, waar VVZ in Soest de volgende tegenstander zal zijn. De wedstrijd daar begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark. Een woord van dank aan de medische staf van LRC, die uitstekend werk verrichtte bij de ernstige blessure van Remco van Wijngaarden en aan Jacqueline de Bruin, die als een F1 coureur met hoge snelheid de ziekenwagen naar Gorinchem volgde en Remco samen met zijn ouders ’s avonds weer thuis in Benschop bracht.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Melvin Klomp,(17e min Roel de Bruin), Gerco van Amerongen,(46e min Remco van Wijngaarden, (67e min Stef Elings), Sven Banfi, Laurens de Vor, Martijn de With, David Verweij, Niels de Jong en Matthieu Oudshoorn.