Benschop op wilskracht langs hoogvlieger JSV.

JSV Nieuwegein 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

14 februari 2015 14:30

Etten, H.J.M. van

Benschop, strijdend voor lijfsbehoud en JSV voor de toppositie in de tweede periode maakten er een spannende pot van, waarbij het talrijke publiek de grote winnaar was. De tomeloze inzet van de Benschoppers werd beloond met de eerste driepunter in 2015. De huidige trainer Michael vd Berg en volgend jaar trainer van JSV liet de nieuwe Benschop trainer Frenk vd Kleij teleurgesteld met lege handen naar Nieuwegein terug keren.

JSV begon uitstekend aan de wedstrijd en Benschop moest terug. Met prima spel leken ze Benschop een heel moeilijk middagje te gaan bezorgen, maar na een minuut of tien ebde zich het overwicht weg. Benschop ging de duels winnen en JSV had de pech, dat al na10 minuten Ricardo Bakker met een hoofdwond na een duel met Coen vd Snoek moest vervangen. Benschop kwam steeds beter in de wedstrijd. Achterin stond het als een huis en de snelle omschakeling bezorgde JSV vele hoofdbrekens. Vooral de snelle Roel de Bruin en Niels de Jong werden steeds dreigender en een doelpunt kon dan ook niet uitblijven. Nadat ook Coen vd Snoek het veld moest verlaten was het in de 36e minuut raak. Niels de Jong kreeg de bal in zijn voeten en bereikte Roel de Bruin. Hij troefde zijn directe tegenstander op snelheid af en via JSV keeper Pascal Florie rolde de bal in het JSV doel 1-0. JSV probeerde wel wat terug te doen, maar een schot van Patrick Heesakkers over het doel van Kevin van Beuningen was het enige wapenfeit. Benschop echter kwam nog twee keer door Niels de Jong in kansrijke positie, maar ook hij kon de voorsprong niet vergroten.

Ook in de tweede helft was Benschop de bovenliggende partij. Daniel Makkee kreeg in de 47e minuut de kans op de gelijkmaker, maar geheel vrijstaand schoot hij over. JSV probeerde het wel, maar echt gevaarlijk werden ze niet meer. Benschop daarentegen beheerste de wedstrijd, wonnen bijna alle duels door hun tomeloze inzet, niemand uitgezonderd. Met snelle uitbraken bleven ze levensgevaarlijk en een tweede doelpunt leek een kwestie van tijd. Toch duurde het nog tot de75e minuut alvorens Benschop in veilige haven kwam. Roel de Bruin bereikte de opkomende Matthieu Oudshoorn, die vrij op Pascal Florie kon afgaan. Met een droge knal liet hij Florie kansloos en tekende hij de 2-0 aan.

JSV was geveld. In de eerste minuut van de blessuretijd leek het nog even gevaarlijk te worden voor Benschop, maar de vrije trap op de rand van het strafschopgebied werd rakelings naast geschoten door Soulaiman Akani. In de 96e minuut floot de goed leidende scheidsrechter van Etten, uitstekend geassisteerd door de heren Veerman en Otten af en het carnaval kon beginnen in de kleedkamer van Benschop. De Benschoppers konden terug kijken op een uitstekende wedstrijd en de aansluiting met de middenmoot was gerealiseerd. JSV echter kan de tweede periode titel door deze nederlaag vergeten.

Zaterdag a.s. gaat Benschop op bezoek in Huizen, waar Zuidvogels de tegenstander zal zijn. Ook hier zal Benschop weer vol aan de bak moeten tegen een geroutineerde tegenstander. . Om 14.30 uur begint de wedstrijd in Huizen en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Roel de Bruin, Andy van Vliet, Coen vd Snoek,(30e minuut Lennart van Dam), Sven Banfi,  Niels de Jong, Martijn de With, Laurens de Vor en Matthieu Oudshoorn.