Eemdijk stuurt Benschop met lege handen naar huis.

Eemdijk 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

13 december 2014 14:30

Knetsch, J.

In een weinig spectaculaire wedstrijd was Eemdijk fysiek de sterkere ploeg, voetbalde wat verzorgder en was beter in het benutten van de kansen.

Weer kwam Benschop al vroeg op een 1-0 achterstand. Nadat de doorgebroken Quincy Allee voorlangs had geschoten werd de daarop volgende corner Benschop fataal. Zwak verdedigen gaf Henri de Graaf de kans de bal hard in het Benschop doel te schieten en liepen de Benschoppers weer achter de feiten aan. Eemdijk was wel de wat betere ploeg, maar creëerden nauwelijks kansen. In de 14e minuut was Benschop dicht bij de gelijkmaker, maar een vlammende schot van Matthieu Oudshoorn spatte uiteen op de paal. Twee minuten later schoot de vrijgelaten Mark Koeleman net naast en kwam Benschop goed weg. Benschop bleef het proberen en David Verweij kreeg de kans van de wedstrijd door een verkeerde terugspeel bal te onderscheppen. Alleen voor keeper Gerben Ruizenlaar faalde hij jammerlijk. De rust leek gehaald te worden met de 1-0, maar Quincy Allee dacht daar anders over. Vanaf bijna 40 meter vuurde hij een zondagsschot af op het doel van Kevin van Beuningen, die tot ontsteltenis van alle Benschoppers de bal niet kon pareren en de ruststand was 2-0 in het voordeel van Eemdijk.

Na de rust werd het een saaie pot. Beide ploegen werkten enorm hard, voetbalden niet slecht, maar creëerden nauwelijks gevaar voor beide doelen. En de wedstrijd sukkelde naar het eind. Een schot van Martijn de With en een te zachte kopbal van David Verweij waren de enige gevaarlijke wapenfeiten van Benschop in de tweede helft. Toch ontstond er in de 90e minuut toch nog wat opwinding op sportpark “de Vinken” toen de uitstekend leidende scheidsrechter Knetsch Benschop een penalty toekende na een handsbal.  Doelpuntenmaker Henri de Graaf van Eemdijk presteerde het om binnen een halve minuut twee gele kaarten op te lopen en kon vertrekken. Niels de Jong, de winnaar van de Benschopse penalty bokaal, leek de eindstand op 2-1 te gaan brengen, maar de uitstekende keeper Ruizenlaar keerde het schot fraai. Een gelijkspel had tot de mogelijk behoord, maar het geluk hiervoor ontbrak. 24 januari wordt de competitie weer hervat met een thuiswedstrijd tegen JSV Nieuwegein.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop (83e min Nick van Rooijen),, Niels Beeres, Roel de Bruin, Andy van Vliet,( 61e min Niels de Jong), Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Martijn de With, David Verweij, Laurens de Vor ( 17e min Stef Elings) en Matthieu Oudshoorn.