SVL wint verdiend van Benschop.

SVL 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

6 december 2014

Snoek, P.

Onbekend

In een leuke en vooral in de eerste helft spectaculaire wedstrijd was het beter spelende SVL de verdiende overwinnaar na twee maal vijfenveertig minuten.

SVL had slechts 45 seconden nodig om Benschop op achterstand te zetten. De technisch begaafde Ali Alkan stuurde Niels Beeres met enkele vloeiende bewegingen het bos in en bereikte de geheel vrijgelaten Alex van Eem, die geen moeite had om de 0-1 op het bord te zetten. SVL speelde een geweldige pot en Benschop knokte voor wat ze waard waren om niet te worden overlopen. In de 9e minuut was het Glenn Molenaar, die doorbrak, maar hard voorlangs schoot. Een tweede doelpunt hing in de lucht, maar toch was het pas in de 27e minuut voor de tweede keer raak. Benschop probeerde op dat moment wat terug te doen. Niels de Jong kwam vrij in het strafschopgebied van SVL. In plaats de bal af te leggen naar de vrije man probeerde hij zijn directe tegenstander te passeren wat mislukte. SVL nam direct snel over en de lange bal bereikte de snelle Martijn Verkerk, die Melvin Klomp uitspeelde en Kevin van Beuningen kansloos liet. 0-2.Ineens kreeg Benschop de geest en begon ook zelf druk te zetten en kwam in de 34e minuut toch verassend op 1-2. Een splijtende pass van Matthieu Oudshoorn bereikte de van zijn tegenstander wegsprintende David Verweij, die keeper Geert Willem Merkens uitkapte en niet zelfzuchtig zijnde de bal in de voeten van de meegekomen Niels de Jong schoof, die geen moeite had de bal in het lege doel te schuiven. Door de tegentreffer raakte SVL helemaal van slag. Benschop rook zijn kans en ging door. In de 41e minuut was het Niels Beeres, die van achteruit doorstoomde richting de zestien en Roel de Bruin op rechts inschakelde. Zijn voorzet kwam weer voor de voeten van Niels, die probeerde hard uit te halen, maar zijn schot werd geblokt. De terugkaatsende bal werd opgevangen door Matthieu Oudshoorn, die snoeihard de bal in het dak van het doel joeg 2-2. De paniek sloeg toe bij SVL, maar ze hadden geluk, dat de rust snel kwam. Na de rust was het weer Benschop, dat achterin slap aan de wedstrijd begon. Weer werd de rechterkant van Benschop uitgespeeld en Ali Arkan kon simpel de 2-3 op het bord zetten. SVL bleef de bovenliggende partij en Benschop kon er weinig tegenover stellen. Toch bleef de achterhoede van Benschop goed overeind en ontstonden er nauwelijks kansen, zodat Benschop toch in de wedstrijd bleef. In de 75e minuut leek Martijn Verkerk de wedstrijd te gaan beslissen, maar met een katachtige redding kon Kevin van Beuningen nog de beslissing voorkomen. Vijf minuten later was het wel gebeurd voor Benschop. Walter Cremers ontfutselde de bal van de in de dekking aangespeelde Andy van Vliet, die Wouter van Hoof een niet te missen kans bood en de wedstrijd was gespeeld 2-4. Een mooi boogballetje van invaller Willem Baaij bepaalde de 2-5 einduitslag. Een verdiende overwinning van SVL, een uitstekend leidende scheidsrechter Snoek uit Wormeveer en een zeer sportieve wedstrijd waren de oorzaak van een mooie voetbalmiddag.

Zaterdag a.s. staat de laatste uitwedstrijd van het jaar 2014 op het programma.  Eemdijk is de tegenstander en de wedstrijd daar begint om 14.30 uur. De spelers en supportersbus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Gerko van Amerongen, (78e min Coen vd Snoek), Niels Beeres, Roel de Bruin, Andy van Vliet, Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Niels de Jong, David Verweij, Laurens de Vor en Matthieu Oudshoorn.