Benschop doet goede zaken in Lienden.

Lienden 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

29 november 2014 15:00

Schipper, R.A.

Na de eerste thuisoverwinning tegen Almkerk vorige week had Benschop een doel, winnen van en in Lienden. In misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen werd hun doelstelling gerealiseerd en gingen de drie punten mee naar Benschop.

Lienden bezit twee gevaarlijke spitsen, Jaouad Charaou en Mohamed Echahbouni. Zij moesten lam gelegd worden, maar in het begin leek dat niet te lukken. Al in de eerste minuut kogelde Echahbouni op de paal en twee minuten later stond de 1-0 op het bord. Kevin van Beuningen verloor een luchtduel tegen de gevaarlijke spits, liet de bal los en Mustapha el Kandoussi had geen moeite de bal in het verlaten doel te schieten. Benschop was allerminst aangeslagen door de snelle treffer en begon met een uitstekende opbouw van achteruit Lienden onder druk te zetten. Eerst was het Niels de Jong, die in de 8e minuut keeper Kevin vd Mark testte. Onder leiding van de uitstekend spelende Andy van Vliet bleef Benschop de achterhoede van Lienden onder druk zetten en in de 19e minuut kwam dan ook  de verdiende gelijkmaker op het bord. Niels de Jong kreeg op links de bal, hield het overzicht en bood David Verweij een niet te missen kans, die hij perfect verzilverde. Benschop ging door en rook zijn kans. In de 32e minuut kwamen de Benschoppers op voorsprong met de mooiste aanval van de wedstrijd. Matthieu Oudshoorn bereikte met een prachtige diepe bal over 30 meter de wegsprintende David Verweij, die met een zuivere pass de meegekomen Andy van Vliet bereikte. Met een paar onnavolgbare bewegingen en een vliegend schot tekende hij de 1-2 aan. Er leek voor Benschop geen vuiltje aan de lucht totdat Kevin van Beuningen in de 44e minuut een schot van bijna 40 meter van Charaou geheel verkeerd beoordeelde. De man die vorige week in de laatste minuut twee punten redde voor Benschop kon wel door de grond zakken.

Na de rust een zelfde spelbeeld, Benschop de betere ploeg. Benschop werd regelmatig gevaarlijk, vaak vanaf de rechterkant door de snelle en goed verdedigende back Rik Benschop. Een doelpunt kon dan ook niet uitblijven voor Benschop. Toch hadden ze geluk, dat Echahbouni bij een uitval voor de tweede keer de paal raakte. In de 65e minuut kwam Benschop op een 2-3 voorsprong. Weer was het Andy van Vliet, die aan de basis stond. Op rechts kwam hij vrij door en bood de snel inlopende David Verweij de kans om de scoren, maar die miste de bal. De meegelopen verdediger Alex Timmer wilde de bal over de achterlijn knallen, maar helaas voor Lienden schoot hij hard in eigen doel. Lienden probeerde nog wel wat terug te doen, maar de Benschoppers zonder uitzondering werkten als paarden en gaven verdedigend niets weg. In de 83e minuut was het David Verweij, die Benschop in veilige haven schoot. Even over de middenlijn kreeg hij in vrije positie de bal en kon ongehinderd af stevenen op keeper vd Mark, die hij kansloos liet .2-4. Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Schipper was iedereen het erover eens, dat de Benschoppers een prima wedstrijd hadden gespeeld en verdiend de drie punten mee richting Benschop namen.

Zaterdag a.s. komt de nummer twee en kampioenskandidaat SVL uit Langbroek op bezoek in Benschop. De wedstrijd tussen beide Dorpsclubs begint op 14.30 uur. Een wedstrijd, die de moeite waard is om te bezoeken.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Martijn de With, Andy van Vliet, Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Niels de Jong, David Verweij, Laurens de Vor,(68e min Roel de Bruin), en Matthieu Oudshoorn.