Niels de Jong bezorgt Benschop zijn eerste thuiszege.

Almkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

22 november 2014 14:30

Jager, J.P.

Onbekend

De topscoorder van vorig seizoen Niels de Jong stond op het punt gewisseld te worden voor de van een meniscus operatie herstelde David Verweij toen hij op de valreep alsnog genadeloos toesloeg en zijn eerste super belangrijke competitie doelpunt maakte.

Benschop en Almkerk begonnen beide erg rustig en keken de “kat uit de boom”. De eerste kans was er voor Martijn de With, die een voorzet vanaf rechts net niet binnen kon glijden en twee minuten later kopte de uitstekend spelende laatste man Jelle Strijtveen een corner net naast. De wedstrijd bleef de eerste helft wat vlak. Er ontstonden nauwelijks kansen al had keeper Arjan Dekker in de 14e minuut het geluk aan zijn zijde toen Niels de Jong de bal over hem heen lobte en de bal tot twee keer toe op de bovenlat stuitte. Almkerk probeerde wel vooruit te voetballen, maar de uitstekend spelende achterhoede van Benschop onder leiding van Niels Beeres gaf geen kansen weg. Ook Benschop creëerde weinig. De mooiste kans was er voor Martijn de With in de 43e minuut, maar ook hij kon een prima voorzet vanaf links net niet de juiste richting mee geven.

Na de rust kwam er een veel feller Almkerk in het veld en probeerde Benschop onder druk te zetten, maar heel Benschop van voor naar achteren deed zijn werk uitstekend. De weer fitte Andy van Vliet beheerste het middenveld samen met de uitblinkende Laurens de Vor. Benschop keeper Kevin van Beuningen kreeg nauwelijks wat te doen. Na ongeveer een kwartier was het Benschop, dat weer het heft in handen nam. In de 64e minuut was het raak. Een prachtig slijtende pass van Laurens de Vor zette Niels de Jong vrij voor doelman Dekker die hij kansloos liet en de 1-0 stond op het bord. Almkerk probeerde wat terug te doen, maar daardoor ontstond ook de ruimte voor Benschop. Beide ploegen gingen de lange bal spelen en de goed leidende scheidsrechter Jager liet zien, dat zijn conditie prima was. Over en weer ging het spel en invaller David Verweij kreeg in de 88e minuut de kans om Benschop in veilige haven te schieten. Alleen voor keeper Arjan Dekker bleek zijn vizier nog niet op scherp te staan. In de 90e minuut leek het alsnog fout te gaan voor Benschop. Nu was het spitst Jelle Stalenhoef, die alleen op Kevin van Beuningen mocht afgaan, maar met een schitterende reflex redde hij de drie punten voor Benschop tot groot enthousiasme van de talrijke Benschop supporters. De eerste thuiszege was een feit in de eerste klasse. De terugkeer van leider Richard Oudshoorn in de staf bij Benschop bracht in ieder geval geluk.

Zaterdag a.s. staat de belangrijke uitwedstrijd tegen Lienden op het programma. De wedstrijd daar begint om 15.00 uur en de spelers en supportersbus vertrekt om 13.00 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Martijn de With, Andy van Vliet Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Niels de Jong (70e min David Verweij), Laurens de Vor, Roel de Bruin (75e min Sander Klomp) en Matthieu Oudshoorn.