Slap Benschop geen partij voor VVZ.

VVZ '49 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

1 november 2014 14:30

Wielen, R.C.L. van der

Het leek een mooie open wedstrijd te worden, maar na de 0-1 in de 30e minuut was het over voor Benschop en had VVZ, de oude club van Benschop trainer Michael vd Berg, geen kind meer aan Benschop.

Benschop startte zonder de niet aanwezig zijnde Matthieu Oudshoorn en de in de warming–up zich niet goed voelende Andy van Vliet, maar leek het gemis goed op te vangen. Nadat Benjamin Honing een vrije trap op de rand van het strafschop gebied hard naast had geschoten was het Niels de Jong die op links doorkwam een prima voorzet gaf op Martijn de With, die echter een teenlengte te kort kwam om de 1-0 binnen te tikken. De wedstrijd golfde op en neer. Hidde Reitsma schoot net over een Kevin van Beuningen maakte een vlammend schot van Frolich onschadelijk. Precies na een half uur spelen kwam VVZ op voorsprong. Een mooie aanval van Benschop over rechts leek succesvol voor Benschop, maar zowel Sander Klomp als Marijn de With konden wederom niet het laatste zetje geven en Benschop op voorsprong te schieten. De tegenaanval werd Benschop noodlottig. Rik Benschop leek te onderscheppen, maar schoof de bal in de voeten van Garrett Jones, die geen moeite had de uitlopende Kevin van Beuningen te verschalken.0-1. Vijf minuten later stond de 0-2 op het bord. Een door de uitstekend fluitende van der Wielen toegekende vrije trap werd onberispelijk ingekopt door de geheel vrijgelaten Joel Bade. Daarna was de wedstrijd gespeeld. Het spel van Benschop zakte daarna naar een zeer bedenkelijk niveau.

Met Mareno Wietsma in de spits voor Niels de Jong probeerde Benschop in de tweede helft wat terug te doen, maar het was valse hoop. De Benschoppers speelden de slechtste wedstrijd van het seizoen. Passes over twee meter kwamen niet aan en de bezieling ontbrak. In de 70e minuut moest keeper Stijn Waals voor de eerste keer zijn kunnen tonen door een kopbal van Mareno Wietsma onschadelijk te maken. Acht minuten later kwam de 0-3 eindstand op het bord. Frolich presteerde het om nagenoeg ongehinderd drie Benschop verdedigers voorbij te lopen en de bal in het dak van het doel te schieten.  VVZ pakte drie belangrijke punten en duwde Benschop naar de tweede plaats van onderen. Hopelijk gaat Benschop zich snel herpakken, want anders gaat het er somber uitzien voor de blauw-witten.

Zaterdag gaat Benschop naar DTS in Ede, ook een naaste concurrent. Met veel inzet en strijd zal men moeten proberen de punten te pakken. De spelers en supportersbus vertrekt om 12.15 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Martijn de With, Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Sven Banfi, Coen vd Snoek), Laurens de Vor,( 78e min Lennart van Dam), Niels de Jong,( 45e min Mareno Wietsma) en Sander Klomp..