Benschop profiteert van de zwakheden van De Meern.

Meern De 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

25 oktober 2014 14:30

Waerdt, R.H.J. van de

Onbekend

Het grote probleem bij De Meern is de opbouw van achteruit en daar maakte Benschop dankbaar gebruik van en pakte de drie punten.

Benschop kon nagenoeg op volle oorlog sterkte aantreden (alleen de aan zijn meniscus geopereerde David Verweij ontbrak) en trainer Michael vd Berg had de jongens de opdracht gegeven vroeg te storen met het doel balverlies te creëren en dat lukte wonderbaarlijk. In de 8e minuut was het al raak. Andy van Vliet onderschepte de bal van Smeulders en met een prachtig diagonaal schot vloog de bal via de binnenkant van de paal achter keeper Taner Memili. De Meern probeerde wat terug te doen, maar een vliegend schot van Jerryl Smeenk werd tot corner verwerkt door Kevin van Beuningen. Twee minuten later stond de 0-2 op het bord. Weer ging men achterin in de fout. Nu was het Matthieu Oudshoorn, die de bal veroverde en kwam voor de voeten van Martijn de With, die zag dat de keeper te ver voor zijn doel stond. Met een prachtige boogbal liet hij Memili kansloos. Benschop was de betere ploeg, maar had geluk dat Jerryl Smeenk de bovenlat raakte. In de 29e minuut kwam De Meern toch dichterbij. Een voorzet vanafrechts kon ongehinderd ingeschoten worden door Stef Vermeulen. 1-2. Binnen de minuut echter sloeg Benschop weer genadeloos toe. Nu was het Laurens de Vor, die onderschepte en kreeg de bal bij Niels de Jong, die goed het overzicht behield en de vrijstaande Matthieu Oudshoorn bereikte. Met een felle schuiver passeerde hij keeper Memili voor de derde keer.Na de rust was het De Meern, die probeerde alsnog de zaken recht te zetten. Een mooie boogbal van Tom Gentenaar verdween net langs de verkeerde kant van de paal en Didier Tijsinger kreeg een haast niet te missen kans, maar schoot gelukkig voor Benschop naast. De Meern bleef drukken en Benschop ging steeds verder naar achteren zonder te blijven voetballen. Conditioneel zaten verschillende Benschop spelers er geheel doorheen als gevolg van de vele blessures in de afgelopen weken, waardoor er nauwelijks goed getraind kon worden. Een doelpunt kon dan ook niet uitblijven. Een ongelukkig weggegeven corner in de 85e minuut bracht de spanning teug. Ongehinderd kon Denny Berkouwer inkoppen en het was 2-3. Er volgde nog enkele zeer hectische minuten en invaller Koen Hoveling leek de gelijkmaker te gaan maken, maar geheel vrijstaand kopte hij naast tot opluchting van de vele Benschop supporters. Na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Robert van de Waerdt waren er drie belangrijke punten toegevoegd aan het totaal van Benschop.

Zaterdag a.s. speelt Benschop thuis tegen de nummer twee van vorig jaar VVZ uit Soest. Het wordt weer een hele belangrijke wedstrijd, daar zij net onder Benschop staan, maar wel afgelopen zaterdag van JSV hebben gewonnen. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Martijn de With, (80e min Roel de Bruin), Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Andy van Vliet, Sven Banfi (75e min Coen vd Snoek), Laurens de Vor, Niels de Jong, en Matthieu Oudshoorn.