Zuidvogels doeltreffender dan Benschop.

Zuidvogels 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

4 oktober 2014 14:30

Etten, H.J.M. van

Trainer Michael vd Berg moest wat puzzelen in zijn opstelling. Sven Banfi was ziek en spits David Verweij kamt met een meniscus blessure terwijl ook Andy van Vliet en Matthieu Oudshoorn niet 100 % fit waren. Ondanks de personele problemen speelde Benschop een goede wedstrijd, waarin uiteindelijk het missen van kansen hen noodlottig werd.

Binnen de minuut keek Benschop tegen een achterstand aan. Een duwtje van Martijn de With leverde Zuidvogels net buiten het strafschopgebied een vrije trap op die feilloos in de hoek gekruld werd door Yannick Schaap 0-1. Benschop was niet aangeslagen door dit snelle doelpunt en begon Zuidvogels onder druk te zetten. In de 10e minuut bereikte een dieptepass van Niels Beeres Niels de Jong, die langs keeper Dion Thomas schoof, maar te weinig ruimte overhield om de bal in het doel te krijgen. Even daarna was het Matthieu Oudshoorn, die na een corner de bal in het doel leek te krullen, maar Michiel Foppen voorkwam de gelijkmaker door de bal uit het doel te tikken. In de 18e minuut was er de grootste kans van de wedstrijd. De uitstekend spelende Rik Benschop kwam op rechts door en schonk Niels de Jong een niet te missen kans. Hij hoefde zijn voet maar tegen de bal te zetten, de keeper was al gepasseerd, maar tot ontsteltenis van iedereen struikelde hij half over de bal en de kans was verkeken. Twee minuten later leek het toch te gaan gebeuren. Een diepe bal op Matthieu Oudshoorn zette hem vrij voor keeper Dion Thomas, die hij kansloos liet, maar zijn harde schot spatte uiteen op de paal. Zuidvogels stelde daar weinig tegen over. Een vliegend schot van Yannick Schaap vloog over het doel van Kevin van Beuningen dat was eigenlijk het enige wapenfeit. De rust leek met 0-1 te worden gehaald, maar in de 42e minuut was het toch Zuidvogels, dat de voorsprong tegen de verhouding in verdubbelde. Niels Beeres redde nog op de doellijn middels een corner. De geheel vrijgelaten verdediger Tim Horsmeier kon ongehinderd de toegekende corner inkoppen. 0-2

Direct na de rust kreeg Benschop de kans op de 1-2. Een storende Niels de Jong bracht de bal bij Andy van Vliet, die ongehinderd op de keeper van Zuidvogels kon afgaan, maar ook het vizier van Andy stond niet op scherp en de bal verdween naast het doel.

Benschop probeerde druk te zetten, maar de krachten vloeiden langzaam weg. Door twee extra aanvallers in te brengen en achterin een op een te gaan spelen probeerden Benschop nog wel van alles, maar Zuidvogels had de controle over de wedstrijd en kansen ontstonden er nauwelijks. In de 82e minuut kwam de definitieve genadeslag voor Benschop. Uit een vrije trap kon invaller Lesley Vlieger ongehinderd de 0-3 eindstand op het bord zetten. In de blessure tijd kreeg Martijn de With nog zijn tweede gele kaart van de pietluttig fluitende scheidsrechter van Etten. Hij bracht daarmee zijn totaal op zes gele kaarten in een uiterst sportieve wedstrijd, die eigenlijk kaartloos had moeten zijn.

Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Roda ’46 uit Leusden op het programma. De wedstrijd begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres ( 73e min Sander Klomp) Martijn de With, Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden (40e min Sezer Gurbuz), Andy van Vliet, Coen vd Snoek ( 73e min Roel de Bruin), Laurens de Vor, Niels de Jong, en Matthieu Oudshoorn.