Vrouwen1 pakken eerste punten

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse A

27 september 2014 14:30

Sukkel, H.

Na een moeilijke competitie start heeft de vrouwen 1 van Benschop eindelijk hun verdiende 3 punten te pakken.

Het was een leuke wedstrijd om als toeschouwer na te kijken, er gebeurde van alles en nog wat.

Door goed samenspel en combinatie’s heeft Benschop een zeer goede wedstrijd neer gezet.

Vanaf de eerste minuut zat Benschop  boven op de dames van DVSA, hierdoor kon de tegenstander niet in hun spel komen.

Benschop kreeg al snel kansen om een doelpunt te maken maar de lat en kruizing stonden de dame van Benschop in de weg. Ook de dames van DVSA kwamen gevaarlijk dicht bij het doel van Benschop maar door het goede spel van de achterhoede en de keeper (sabrina) bleeft het op het scorenbord 0 – 0.

Benschop werd steeds sterker en dat resulteerde in de 26e min 1-0 door Corina, die een afvallende bal  van een corner kwam en met een strak schot op het doel schoot.

De dames van DVSA werden wakker en gingen ook voetballen, maar door dat het middenveld van benschop goed stond op gesteld kon de tegenstander geen grip krijgen. Benschop ging de rust in met 1-0 voorsprong.

In de 2e helft was het de bedoeling dat Benschop op dezelfde manier de wedstrijd weer zou gaan beginnen, druk zetten op de tegenstander.

Maar de dames van DVSA begonnen zeer sterk en dat resulteerde in de 46e min in een doelpunt 1-1.

Hier hadden de dames Benschop niet helemaal op gerekend  ze waren meteen weer bij de les.

In de 51e min kwam Frida de dames versterke en ging kim die veel werk had verzet naar de kant.

Naar wat omzettingen begon het weer te lopen bij Benschop.

Het wedstrijd verloop werd wat grimmige dit kwam ook door dat de scheidsrechter niet altijd voor overtredingen floot.

Daisy heeft in deze wedstrijd het kunnen merken, Blauw oog en verschillende blauwe plekken op het lichaam.

Ook Frida moest het ontgelden, gelukkig kon zij verder spelen.

De bal werd via de rechterkant naar voren geschoten en Noëlle pikte de bal op en ging naar het doel van de tegenstander waar ze met een mooi schot de bal plaatsten tussen de keeper en de 1e paal (48e min) 2 – 1.

Met een mooie assit van Danigue, (71emin) mocht ook Daisy scoren en de stand op 3-1 zetten.

Tot ieders verbazing kreeg DVSA in de 77 min een penalty toegekend, maar nu waren de goden voor Benschop en de bal ging hoog over het doel heen.

Amber en Rachel hebben ook nog mee gevoetbald zodat ook deze dames het feestje mee konden vieren.

Names Marianka en mijzelf wil ik alle dames een groot compliment maken voor verzorgende voetbal van vandaag.

Ook wil ik Marianka bedanken dat ze elke keer weer, alles heeft verzorgd voor het  1e dames elftal.

Ga zo door dames, houd deze lijn vast dan kunnen wij nog hele leuke dingen verwachten deze competitie.

Jan (hoofdtrainer)