Benschop verrast koploper WNC in het laatste kwartier.

WNC 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

27 september 2014 14:30

Jong, P. de

Benschop leek weer tegen een nederlaag aan te lopen, maar op de “Bommelerwaardse” manier werd WNC terug op aarde gezet.

Benschop was gewaarschuwd. WNC hanteert continu de lange bal en de snelle spitsen zijn dan levensgevaarlijk in de afwerking. Dus de opdracht leek voor iedereen duidelijk, maar de uitvoering bleek achteraf in de eerste helft erg matig. Het eerste kansje was er voor Benschop in de 7e minuut. Remco van Wijngaarden bereikte de van zijn tegenstander weglopende Niels de Jong, maar zijn subtiele tikje werd met veel geluk gepakt door keeper Geert Verhoeven. Direct daarna kwam de eerste waarschuwing voor Benschop, maar de geheel vrijgelaten Jeffrey Weidema kopte in het zijnet. Benschop bleef achterin nonchalant spelen en het was wachten op doelpunten. In de 17e minuut zwiepte Dennis Veldhuizen vanaf rechts de bal voor het doel richting de opkomende  Ricardo Papilaja, die de te laat reagerende Melvin Klomp aftroefde en de 1-0 achter Kevin van Beuningen schoot. David Verweij kreeg in de 29e minuut de kans op de gelijkmaker, maar zijn schot werd nog van richting veranderd en hobbelde langs de verkeerde kant van de paal. Toch liep Benschop in de 37e minuut voor de tweede keer in de WNC val. Weer was een verre lange bal de oorzaak. Het verschil nu was, dat Parcal Rinck geen strobreed in de weg werd gelegd, want geheel vrijstaand zonder een verdediger in de buurt kon hij genadeloos uithalen 2-0. Het was ook de ruststand.

Een boze Michael van den Berg wisselde in de rust de teleurstellende Niels de Jong voor Roel de Bruin en gaf Andy van Vliet de opdracht om meer naar voren te gaan voetballen om te proberen alsnog wat te halen. Het eerste seintje van herstel kwam er van Sven Banfi, die rakelings over schoot. WNC werd terug gedrongen en Benschop rook zijn kans. In de 65e minuut leek de aansluiting tot stand te komen. Andy van Vliet wist met een tackel de bal vrij te krijgen, maar keeper Verhoeven wist met veel geluk te redden. Het was uitstel van executie want in de 75e minuut was het weer Andy van Vliet, die doorkwam en met een prachtige boogbal liet hij de WNC keeper kansloos. Benschop rook bloed en in de 80e minuut kwam de 2-2- op het bord. Een indraaiende corner werd weggebokst door de WNC keeper, maar kwam voor de voeten van de op 25 meter staande Laurens de Vor. Met een verschrikkelijke uithaal verdween de bal in de kruising. 2-2. De talrijke Benschop supporters hoopten, dat de uitstekend fluitende Pieter de Jong snel zou affluiten, want zij koesterden de 2-2. De spelers dachten daar anders over en het was de meegekomen Melvin Klomp, die plotseling in kansrijke positie kwam en als een volleerd schutter Benschop in hosanna stemming bracht 2-3. Benschop had de wedstrijd tegen Roda Boys gekopieerd, maar nu in eigen voordeel.

Zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen het gerenommeerde Zuidvogels op het programma. De wedstrijd tegen de mannen uit Huizen begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres ( 66e min Laurens de Vor) Martijn de With, Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Andy van Vliet, Sven Banfi, Niels de Jong ( 45e min Roel de Bruin), David Verweij en Matthieu Oudshoorn.