Degelijke wedstrijd eindigt met drie punten

IJFC 2

2e klasse E

16 maart 2024 12:00

Y.M. Broeken

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

Wederom een lastig karwei voor de technische staf om een elftal rond te krijgen voor de wedstrijd tegen IJFC 2. Met maar liefst 4 afwezigen blijven er nog maar 9 veldspelers over! Billy en Luca mochten maar een uur spelen, zodat er nog de nodige spelers geregeld moesten worden. Gelukkig was Tim van het 3e (Dank!) bereid mee te doen en in de ochtend werd Mike Willemsen van de O16 (Dank!) nog gevraagd wissel te zitten voor het geval dat. Regeren is vooruitzien, want zijn hulp was nodig om de wedstrijd met 11 man te eindigen.

Onder leiding van scheidsrechter Broeken uit Maarssen en assistent scheidsrechter Erik de Boer, die de afwezige Teus verving, begon de wedstrijd iets na 12:00 uur. De eerste helft ging gelijk op met wat kleine kansen en mogelijkheden over en weer. Na een minuut of 20 Lanceert Mika Bas. Die weet de bal niet voor te krijgen, maar sleept wel een corner uit de situatie. De corner belandt voor de voeten van die de bal onder in de hoek schiet. De bal wordt netjes door de keeper uit het doel gehouden. Na een half uur komt Benschop op voorsprong na miscommunicatie in de achterhoede van IJFC. Mats reageert alert en bezorgt de bal bij Rouis die de 1-0 binnenschiet. Dan sluipen er wat slordigheden in het spel van Benschop. Een slippertje van Bryan en een kans uit een uittrap van Tim O leidt tot grote kansen voor IJFC, maar die worden niet benut. Net voor de rust nog afstandsschoten van Nils en Rouis die net over en naast gaan. Bas weet de bal uit een splijtende pass van Bryan net niet bij Luca te krijgen, zodat de rust met 1-0 bereikt wordt.

De tweede helft verloopt vergelijkbaar aan de eerste helft. Met dit verschil dat de slordigheden van de eerste helft achterwege blijven. Benschop blijft wel wat kansen en mogelijkheden creëren. Maar ook het 2e doelpunt krijgt Benschop cadeau. Een vrije trap van Billy wordt door de keeper losgelaten. Ruben reageert alert en tikt zijn eerste doelpunt van het seizoen binnen: 2-0. Na een uur komen Tim K en D’Angelo in het veld voor Billy en Luca. Benschop blijft aardig voetballen, maar in de laatste fase van de aanval is het steeds net niet. Ongeveer 5 minuten voor tijd valt Tim K geblesseerd uit en maakt de 16-jarige Mike Willems van de O16 zijn debuut in het 2e. Dat heeft hij zeer verdienstelijk gedaan. IJFC probeert een aansluitingstreffer te maken en komt dicht in de buurt. Een spits van IJFC wordt vrijgespeeld, maar Bryan glijdt de bal over de achterlijn. Zo wordt een door Benschop degelijk en zeker niet groots gespeelde wedstrijd afgesloten met 3 punten waarbij de doelpunten door de broers Groeneveld verzorgd zijn.

Komende zaterdag speelt Benschop om 12:00 uur uit tegen Brederodes, een tegenstander waar de 1e helft van het seizoen van verloren is.

Opstelling: Tim O, Mika, Sem, Bryan, Ruben, Billy (60. Tim K (85. Mike)), Mats, Nils, Rouis, Luca, (60. D’Angelo), Bas.