Benschop de gelukkigste

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Al weken is de technische staf bezig met deze wedstrijd. De oorzaak hiervan is dat het 1e vrij is en waar daar spelers kunnen lenen; van het 2e zijn er 14 veldspelers aanwezig. Een lastig dilemma dus. Het 3e kon nog wel wat spelers (dank daarvoor Dani en D’Angelo!!) gebruiken, zodat er 2 spelers van het 1e aanschuiven. Aangezien de rest van het seizoen in principe gespeeld moet worden met de “eigen” spelers, besloot de technische staf ook met die spelers te starten.

Parkhout, ontstaan uit een fusie tussen Geinoord en Vreeswijk, was een onbekende en bleek ook een goed voetballende tegenstanders te zijn. De wedstrijd ontspon zich in een hoog tempo en beide teams begonnen goed aan de wedstrijd. Al in de 1e minuut een kans voor Benschop na een diepe bal langs de zijlijn van Mika op Bas. De corner die daar uitkomt levert een kans op voor Bas die de bal net naast schiet. De teams zijn aan elkaar gewaagd. Het eerste half uur heeft Benschop net wat meer kansen/mogelijkheden dan Parkhout. Na een half uur komt Benschop op voorsprong. Nils verovert de bal aan de linkerkant van het veld. Zijn pass richting Rouis komt door een slim overstapje bij Bas. Die heeft een vrije doorgang naar het doel van Parkhout en schiet zijn 5e doelpunt in 4 wedstrijden tegen de touwen.: 1-0. Vlak daarna een vrije trap van Bryan bij de 2e paal die door Rouis over gekopt wordt. Vlak voor rust wordt een diepe bal niet goed ingeschat, waardoor de bal in het doel eindigt: 1-1. Zo wordt ook de rust bereikt.

In de rust Moet Tom geblesseerd het veld verlaten. Dion is zijn vervanger, waardoor Bryan centraal in het centrum inneemt en Mats de vertrouwde linksback positie. Parkhout begint beter aan de 2e helft dan Benschop en krijgt gelijk een paar mogelijkheden om op voorsprong te komen. Na 5 minuten komen Ruben G en Ruben B voor Mika, die ontsnapte aan een 2e gele kaart, en Bas. Parkhot houdt het overwicht, maar Benschop blijft, ondanks een aantal kansen van Parkhout, overeind. Benschop komt niet verder dan twee slappe schotjes. Zo’n 10 minuten voor tijd glijdt de keeper van Parkhout uit. Nils ontfutselt hem de bal en schiet uit een hele moeilijke hoek op de 1e paal. Met een hoop effect gaat de bal net voorbij de 2e paal achter. Het is Benschop die de wedstrijd naar zich toetrekt uit een counter net voor het einde van de wedstrijd. Dion komt vrij aan de rechterkant en houdt goed het overzicht. Hij zet Dennis, in het veld gekomen voor Rouis, voor een leeg doel. Die weet wel raad met dit buitenkansje en zet de 2-1 op het scorebord.

Komende zaterdag speelt Benschop om 12:15 uur uit tegen koploper DESTO.

Opstelling: Kevin, Mika (50. Ruben G), Sem, Tom (46. Dion), Bryan, Hilbert, Nils, Quinten, Rouis (70. Dennis), Bas (50. Ruben B), Mats.