Zwak Benschop overklast door LRC.

LRC 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

20 september 2014 14:30

Germs, M.L.

Onbekend

De voortekenen waren al niet erg gunstig, want afgelopen winter werd Benschop thuis in een vriendschappelijke wedstrijd al met 8-1 weggespeeld. Zaterdag gebeurde hetzelfde.

De mannen uit Leerdam hadden even nodig om te acclimatiseren, maar daarna ging het los. Een vliegend schot van Jerraynell van der Pol werd stijlval gepareerd door Kevin van Beuningen, maar was het sein voor LRC om Benschop onder grote druk te zetten. Met slim en snel positiespel werd Benschop van het “kastje naar de muur” gestuurd.

Aan de linkerkant van Benschop was het open huis en in de 17e minuut was het de snelle back Danny van Steijn, die daar vol van profiteerde. Nagenoeg ongehinderd kon hij vrij richting het Benschop doel snellen en liet Kevin van Beuningen kansloos. 0-1.  LRC ging door en het was weer de opstomende Danny van Steijn, die een vrije doortocht kreeg. Martijn de With probeerde redding te brengen, maar de goed leidende Germs zag er een penalty in. Arie van Houwelingen voltrok het vonnis. Zonder zelf een keer in de buurt van het LRC doel te komen, wist Benschop met 0-2 de rust te halen. Trainer Michael vd Berg probeerde het tij te keren door in de rust Coen vd Snoek en Niels de Jong te wisselen voor Roel de Bruin en Laurens de Vor. Benschop leek wat meer naar voren te gaan spelen, maar een enorme misser van Melvin Klomp, waardoor Rogier Gerritsen ongehinderd de 0-3 op het bord kon zetten haalde het laatste restje hoop weg bij Benschop. Nadat even later Anass Lahnine de 0-4 scoorde vond ook LRC het wel welletjes en schakelde een tandje terug. Ondanks dat kreeg Benschop in de gehele wedstrijd slechts een kans. In de 75e minuut zette Andy van Vliet Martijn de With vrij voor keeper van der Pol. Snoeihard verdween de bal in zijn handen, maar ondanks dat hij slechts een keer in aktie hoefde te komen, bezorgde het harde schot hem de nodige pijn. Gelukkig wist de verzorger hem weer op de been te krijgen. Weer een slordigheidje achterin bezorgde Guido Luiten de kans om de 0-5 eindstand op het bord te zetten.

Na het laatste fluitsignaal van deze zeer sportieve wedstrijd waren beide ploegen niet tevreden. Benschop vanwege de afstraffing, die ze hadden gekregen en LRC, daar zij niet verder aan het doelsaldo hadden gewerkt.

Zaterdag moet Benschop aantreden tegen koploper WNC in Waardenburg. Benschop zal vol aan de bak moeten om succes te hebben. De spelers en supportersbus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Martijn de With, Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Andy van Vliet, Sven Banfi, Coen vd Snoek (45e min Laurens de Vor), Sander Klomp, Niels de Jong ( 45e min Roel de Bruin), David Verweij.(75e min Sezer Gurbuz).