Benschop 45+ - Rivierwijkers 45+ : 9-1

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Vandaag een oude bekende op bezoek in Benschop, het Utrechtse Rivierwijkers wist de gang naar de Benschopse berg te vinden.
Vooraf een hoop gedoe want Rick trots als een aap met 7 lu**en stond aan de kop van het topscorers klassement was niet aanwezig door een blessure ( of een weekendje weg ).
René heeft dinsdag de gang naar het trainingsveld weer gevonden na een kleine blessure en stond samen met Stokkie in de spits.
Corstiaan de mede koploper in het topscorers klassement stond als linkshalf opgesteld.
Tijdens het warmlopen en balletje rond tikken vond John dat het niet lekker spelen was met blauwe ballen en een hoop discussie welke ballen er dan op het veld mochten komen.
Uiteindelijk werden het de “oude” ballen van vorig seizoen en iedereen blij.
Benschop verloor de toss en kreeg de aftrap toegewezen, nu bleek dit vorige week een gunstig voorteken te zijn geweest en ook nu gingen de voorwaartsen direct opzoek naar het vijandelijke doel.
René en Stokkie waanden zich vandaag in een speeltuin en binnen de kortste keren stond de 1-0 op het bord.
Een steekpass van Buck kwam bij René en die slalomde zich langs 3 verdedigers en schoof de bal langs de doelman in het doel.
De 2-0 liet niet lang op zich wachten en weer was het René die een strakke voorzet van Stokkie meteen op zijn slof nam en het net liet bollen.
Benschop nam wat gas terug en de gasten uit Utrecht kwamen wat meer in het spel.
Met een gevaarlijke spits die goed in de zak van John zat werd de aanval gezocht.
Met het wat aanvallender Rivierwijkers kwamen er wat meer ruimte voor Benschop om te counteren.
Een van deze counters zorgde dat René zijn hattrick kon voltooien door de bal goed bij de eerste paal binnen te lopen.
Na een half uur stond ook de 4-0 op het bord door een droge knal van Stokkie en de wedstrijd was wel gelopen.
Corstiaan mocht ook nog zijn doelpuntje meepakken door een rebound strak binnen te schieten.
Het grootste gevaar kwam van de voeten van Bas die een sliding maakte in de eigen 16, de aanvaller van Rivierwijkers schrok hier zo van dat hij pardoes op het gras ging liggen.
De leidsman van dienst (Erwin) wees gedecideerd naar de stip en de spits van de gasten ging eens goed achter de bal staan.
Een enorme pegel op het doel van Martin die met een katachtige reflex de bal uit het doel tikte en hierdoor direct de bal aan Thomas kon meegeven werd er meteen weer een gevaarlijke aanval gelanceerd.
Toch kwam het doelpunt voor Rivierwijkers uit de lucht vallen, een indraaiende corner werd door de spits goed binnen gekopt en het doel van de middag was voor de gasten bereikt door een doelpuntje te maken.
In de rust mochten we vandaag kiezen uit thee of limonade, de spelers die de limonade hadden gedronken hebben allemaal een afspraak bij de tandarts gemaakt voor aankomende week.
Tijdens de rust kwamen Gio en Koef in het veld en gingen Corstiaan en Jon lekker op de bank zitten.
De 2e helft bleek dat de spelers van Benschop nog wat moesten wennen aan elkaar en Rivierwijkers had een sterke fase.
Het was Stokkie die de aanvallende drift van de gasten weer tot bedaren bracht door de 6-1 hard via de keeper in het doel schieten.
Stokkie had de smaak te pakken en maakte ook de 7 en de 8-1.
In de laatste fase van de wedstrijd kreeg Benschop meerdere kansen en was het Evert die de grootste kans kreeg.
Goed vrijgespeeld door Anne kreeg Evert de bal vrijstaand op rechts en met het lege doel in het vizier, Evert had een schitterend doelpunt in gedachten maar doordat Evert in een molshoop stapte maakte hij een pirouette en lag hij op zijn rug uit te hijgen op het gras.
Iedereen inclusief de gasten uit Utrecht lag huilend van het lachen op de grond.
Het laatste doelpunt kwam weer op naam van René die een voorzet via de binnenkant paal, onderkant lat en den de schouder van een tegenstander in het doel wist te werken.
Erwin vond het welletjes en de vriendelijk verlopen wedstrijd kwam tot een einde.
Rick benieuwd naar de actuele topscorerslijst gaf aan volgende week weer aanwezig te willen zijn na het verliezen van de koppositie.
Volgende week uit tegen Montfoort een tegenstander die we in de 45+ competitie nog nooit hebben getroffen.