nederlaag 1ste competitiewedstrijd

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Vandaag de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie en meteen eentje waarvan we niet wisten of deze wel door zou gaan, de vorige 3 edities wisten de gasten uit Hilversum telkens op het laatste moment af te zeggen met de meest vreemde redenen.
Maar vandaag ging het dan toch gebeuren, ze kwamen opdagen.
Bij de Benschoppers zijn er in de zomerperiode een aantal versterkingen bijgekomen, helaas bleken ze er nog niet allemaal te zijn maar konden we nu eens beginnen met een selectie van 15 man.
De Toss werd gewonnen door de thuisploeg en die lieten de aftrap aan de gasten, de eerste 5 minuten was het van beide kanten wat aftasten en bleek dat de gasten de bal wel makkelijk konden rondspelen.
Na een kwartiertje spelen stond ineens de 0-1 op het scorebord vanuit het middenveld kwamen er wat extra manschappen mee naar voren en de voorzet die kwam werd rustig binnen gelopen bij de 2e paal.
Benschop ging nu wat meer op de aanval spelen en Rene en Stokkie probeerden de Hilversumse doelman te verschalken.
Helaas ging de bal er niet in en uit et niets kwam Altius op 0-2. Gio wist al liggende de bal met de borst te blokken en zo de angel uit het gevaar te halen, maar de scheids dacht er anders over en gaf tot ieders verbazing een vrije trap.
De slecht ingeschoten vrije trap verdween na te zijn aangeraakt in de muur de verre hoek in.
De discussie nu is wie de bal heeft geraakt, onze kampioen eigen doelpunten Jonnie gaf heel listig Willeminho de schuld maar er bestaan grote twijfels over het waarheidsgehalte.
Na een half uurtje spelen bleek Rene een spiertje te hebben verrekt en kwam Corstiaan hem aflossen. In de verwarring die hieruit ontstond wist Stokkie zijn man uit te speen en de bal snoeihard achter de doelman te schieten.
Toch bleek deze treffer niet door te gaan wan de grensrechter uit de o-15 van Altius vond het buitenspel, de scheids ging even op de thee en weer tot ieders verbazing werd de goal afgekeurd.
Altius zette in het laatste kwartier nog even aan en kwam met 2 man vrij op de rand 16, het snoeiharde schot dat volgde vloog zo de kruising in. Nee natuurlijk ging het niet zo, een soort van lob werd verkeer door Martin ingeschat en de gladde bal floepste zo door zijn vingers het doel in.
Het was weer comedy capers bij Benschop.
De rust werd uiteindelijk gehaald met een 0-3 achterstand en gelukkig bleken alle spelers nog heel te zijn. Enkele spelers uit Hilversum waanden zich een soort van torpedo’s als ze zich met gestrekte benen op de bal en man stortten.
In de rust werd er een heerlijk bakkie Benschopse zen thee gedronken en werden er nog wat wissels doorgevoerd, ook bleek de witte Keniaan er te zijn na een potje matten in de Utrechtse achterstandwijk Maarssen.
Benschop trapte de 2e helft af en Altius werd goed vastgezet.
Corstiaan, Stokkie en Willeminho werden een aantal keer door Bouke-Jeroen vor de keeper gezet maar helaas ging de bal er niet in.
Jantje die vandaag ook weer zijn eerste meters kon maken na een jaartje blessure leed dartelde als een jong veulen door de wei. Maar de grootste verassing bleek toch Evert te zijn, hij werd dor Stokkie vrij voor de keeper gezet en met een vloeiende stift liet hij de bal in het net belanden.
Nu lag de bal wel op de middenstip en dachten we de 1-3 gemaakt te hebben, toch na lang twijfelen stak de grens zijn vlag weer eens omhoog en opnieuw keurde de scheids een zuivere treffer af.
Altius kreeg weinig ruimte van de Benschopper verdediger en dit mondde uit in wat onvriendelijkheden, John pakte de bal van de spits af die direct met een karatetrap John onder het gras wou stoppen. Nu vond John het welletjes en pakte de beste kerel even bij de lurven en de kladden om het terecht te wijzen. Jon pakte hierop John even op om alles niet uit de hand te laten escaleren. De spits had de rest van de wedstrijd niet zo’n heel fijne middag daar John met op alle fronten aftroefde. Verder werd er over en weer wat op doel geschoten en had Martin gelukkig wat Pattex op de handschoenen gesmeerd. Toch ging er nog 1 bal in en dat was in de 17e minuut van de blessure tijd.
Volgende week mogen we uit tegen Breukelen en verheugen de Benschopper verdedigers zich al op de duels met de beer uit Warchau.