Benschop 45+ - Everstein 45+ : 9-1

Lekdijk 49 a
4121KH
EVERDINGEN

Vandaag weer een mooie pot tegen Everstein. Vanwege filmopnames op het terrein van de gasten uit Everdingen werd de wedstrijd ook op het complex van Everstein gespeeld.
Bij Benschop kwamen er steeds spelers terug van blessures en kon er met wel 16 man aangetreden worden.
Benschop begon met Gio op doel, Thomas, Jon, John en Jeroen de K. in de verdediging, Willeminho, Patrick, Mark en Guy als middenveld, voorin de spitsen Stokkie en René.
Benschop mocht aftrappen en op het gemakje werd de bal rustig rondgespeeld. Toen een ieder de bal had geraakt werd er pas echt aangevallen. Mark wist zijn tegenstander te omspelen en zijn voorzet werd net naast het doel van Everstein gewerkt.
Benschop bleef de bovenliggende partij en het was wachten tot de openingstreffer zou vallen.
Het was een afgeslagen aanval die de bal bij Willeminho deed belanden en met een Benschopse samba wist hij de verdediging te omspelen en de bal langs de keeper in het bal te schieten.
Benschop bleef aandringen maar een klein foutje deed de bal in een counter belanden, de spits van Everstein ging er als een haas vandoor en vlak voor hij over de bal struikelde tikte hij John aan.
Met een dubbele salto en flikflak kwam de spits midden in het Benschopper strafschopgebied terecht.
Zo als elke wedstrijd in Everdingen ging de bal op de stip ondanks dat de spits zelf struikelde.
Met een enorme aanloop kwam de spits op de bal afgelopen en schoot hem ondanks een goede reactie van Gio in de linker benedenhoek. Helaas stond het nu weer gelijk maar de Benschoppers gaven niet op.
Binnen 5 minuten stond het 2-1 voor Benschop door een slim tikje van René, een strakke voorzet werd licht aangeraakt dor René en de bal belandde in de verre hoek buiten het bereik van de keeper.
Nu bleef het een tijdje droog qua doelpunten, wel werd er wat gewisseld door beide teams.
10 minuten voor de rust was het wederom René die en doelpuntje meepakte. René kwam het strafschopgebied binnen gesprint en schot de bal hard en hoog op doel, de keeper kon de bal nog licht aanraken en de bal werd met een soort karate trap door René in het doel geschoten.
De 4-1 kwam vrij snel achter deze dreun voor Everstein aan en het was Patrick die kon profiteren van een wilde snoekduik van Willeminho. Mark liet zijn tegenstander weer eens zijn hielen zien en trok de bal strak voor. Willeminho struikelde over de strafschopstip en dor zo on der de bal door, Patrick kreeg de bal bij de 2e paal in de voeten en schoof de bal rustig tegen de touwen.
Met een 4-1 voorsprong werd de rust bereikt en gingen de wissels warmlopen en werd eer binnen genoten van de heerlijke Everdingse thee.
De 2e helft kwamen Rick , Martin, Erwin en Corstiaan in de ploeg.
Everstein mocht nu aftrappen en was de bal in no time kwijt aan de jagende Benschopper middenvelders.
Het was Patrick die al snel in de 2e helft zijn 2e van de middag kon maken door de bal nogmaals rustig tegen de touwen te schuiven.
Bij Everstein was de hoop op een goede afloop wel gevlogen en Benschopo mocht al denken aan een eerste overwinning in Everdingen.
Corstiaan maakte nog een nare smak op het Everdingse plastic, een goede pass werd door Corstiaan meegenomen en op het moment van het vlammende schot bleek er een molshoopje in het veld te zitten waardoor Corstiaan lelijk ten val kwam.
Direct werd er uit voorzorg nog even gewisseld en zo bleef Benschop met 11 “fitte” spelers op het veld staan. In het verloop van de 2e helft kwam de doelpuntenmachine echt op gang nadat Richard zijn wekelijkse doelpuntje kon meepakken.
Van uit de snelle uitbraken kon Benschop nog 3 maal op een zelfde wijze scoren, het waren Mark en René die een goede voorzet hoog in het doel schoten.
De laatste goal kwam van Guy, onze nieuwe Gary Linneker, na een goede actie schoot hij de bal vanaf randje 16 stijf in de kruising.
De scheids zag 10 minuten voor tijd de bui al hangen en floot maar snel af voordat de stand nog ondragelijker zou worden.
Benschop mag volgende week aantreden tegen HSV die deze zaterdag van Breukelen wisten te winnen.