Regio derby tussen Benschop en JSV eindigt in bloedeloze 0-0.

JSV Nieuwegein 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

13 september 2014 14:30

Henshuijs, P.

JSV en Benschop maakten er op Galecop een saaie wedstrijd van voor de neutrale toeschouwer een behaalden beide een punt, waar Benschop het meest tevreden mee was.

Trainer Michael vd Berg moest het doen zonder drie basisspelers en met name in de voorhoede moest het nodige worden aangepast. Martijn de With verdween naar de voorstoppers positie en de snelle Roel de Bruin nam de spitspositie over van de geblesseerde David Verweij. Ook de warrig leidende scheidsrechter Henshuijs verhoogde het zelfvertrouwen van de gehandicapte ploeg niet, door binnen zeven minuten Benschop twee gele kaarten te geven voor stevig ingrijpen van de Benschop verdediging. In minuut acht kreeg Benschop de beste kans van de gehele wedstrijd. Debutant Sven Banfi, die een prima wedstrijd speelde, zette Niels de Jong geheel vrij voor keeper Pascal Florie. Een slap rollertje volgde en simpel kon hij redden.

Het bleek achteraf de enige redding van de wedstrijd te zijn, daar hij in de rest van de wedstrijd alleen maar terugspeelballen te verwerken kreeg. Ook Benschop keeper Kevin van Beuningen trof hetzelfde lot. Ondanks het feit, dat JSV een sterk optisch overwicht had werden zij nauwelijks gevaarlijk. Spits Heesakkers lag aan de ketting bij Martijn de With en had slecht een mogelijkheid vanaf rechts, maar schoot voorlangs.

Na de rust leek JSV de kans te krijgen om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Een opstootje tussen Melvin Klomp en Darryl Wrigt leverde voor beide een gele kaart op, hetgeen voor Melvin Klomp, die zijn plaagstootjes richting zijn ex collega’s wat te opzichtig uitvoerde, zijn tweede betekende, dus rood. Benschop moest 40 minuten met tien man verder, maar ze gaven geen krimp. Gerco van Amerongen kwam voor Niels de Jong en onder leiding van de teruggezakte aanvoerde Andy van Vliet stond de verdediging weer als een huis. Geen kans werd er weggegeven en het was Roel de Bruin, die het dichts bij een voorsprong voor Benschop was, toen hij alleen doorbraak. Even te lang wachten met schieten gaf Rowan Mankers de kans om met een sliding te redden.

Na het laatste fluitsignaal waren de tot het uiterste gegane Benschoppers het meest blij met het punt. De hatelijke nul was weg en JSV, de ploeg in vorm, werd op een simpele manier tegen gehouden wat vertrouwen voor de toekomst geeft.

Zaterdag komt kampioenkandidaat LRC uit Leerdam op bezoek in Benschop. In een oefenwedstrijd afgelopen jaar werd er door Benschop met liefst 8-1 verloren, dus Benschop heeft nog wat recht te zetten. De wedstrijd in Benschop begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop:

Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Martijn de With, Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Andy van Vliet, Sven Banfi, Coen vd Snoek (75e min Laurens de Vor), Sander Klomp, Niels de Jong ( 50e min Gerco van Amerongen), Roel de Bruin (90e min Stef Elings),