Benschop doet zichzelf te kort

Benschop Vr1

FC Driebergen VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 3e klasse A

13 september 2014 14:30

Nielen, B.

De eerste thuiswedstrijd dit seizoen was tegen de dames van FC Driebergen. Om 14:30uur werd onder leiding van dhr Nielen afgetrapt.
De dames van Benschop begonnen sterk en creeërden al binnen 5 minuten 3 kansen. Hierna nam Driebergen even het initiatief om keepster Stans te testen, maar die bleef feilloos overeind. Halverwege de eerste helft werd er op verzoek van de beide teams een drinkpauze gehouden. Niet in het voordeel van Benschop want na deze pauze was Driebergen dicht bij de openingstreffer, maar keepster Stans stond een zeer sterke wedstrijd te keepen! Na een half uur spelen wist Benschop één van de vele kansen te verzilveren. Corina gaf een mooie pass op Noëlle die hier wel raad mee wist en de bal de touwen injoeg. Net voor rust was er nog een kansje maar het schot bleek simpel op te pakken door de keepster van de bezoekers.
Na de thee trok Driebergen de stand al snel gelijk. Een speelster mocht zomaar opkomen en dribbelen alsof de speelster van Benschop er niet stonden en wist de bal buiten bereik van de keepster te schieten. Hierna werd Driebergen sterker en had een kwartiertje nodig om weer een doelpunt te maken. In de 63e minuut kwam Eva in het veld voor Lisa. Na deze wissel leek Benschop de stond weer recht te trekken maar het doelpunt van Jasmijn werd afgekeurd wegens buitenspel. 6 minuten voor tijd nam Corina een vrije trap, maar helaas ging deze net over. Benschop bleef zoeken naar de gelijkmaker tot Driebergen 2 minuten vor tijd de wedstrijd in het slot gooide 1-3. Op basis van de eerste helft had Benschop de vele kansen moeten verzilveren, nu kreeg het helaas toch in de tweede helft de deksel op de neus.
A.S. zaterdag wacht een oude bekende. De dames spelen in Utrecht om 15:15uur tegen Odysseus VR2.