Nederlaag met wat lichtpuntjes

3411ND
LOPIK
tel. 0348-551470

Al weken is de staf bezig met de wedstrijd tegen Lopik 2. Niet vanwege de derby, maar vanwege het groot aantal afwezige spelers door blessures en een weekend weg. Gelukkig waren Anjo en Jelle van het 4e en Benjamin, Jesse en Tycho van de O18 bereid mee te doen, zodat de wedstrijd in ieder geval gespeeld kon worden. Toen ook Jeroen en Pepijn van de A-selectie mee mochten doen waren er zelfs 3 wissels. Puzzelen voor een opstelling om goed voor de dag te komen was nodig voor trainer Michel de Ridder.

Vanaf het begin van de wedstrijd probeerde Lopik Benschop vast te zetten op eigen helft. Benschop moest wennen aan voetballen op gras en kwam niet aan goed positiespel toe. Binnen 12 minuten stond het scorebord op 2-0 voor de thuisploeg door twee voorzetten vanaf de rechterkant. Daarvoor moest Pepijn al twee keer handelend optreden om een doelpunt te voorkomen. Lopik bleef de 1e helft de bovenliggende ploeg, maar zonder echt kansen te creëren. Benschop kwam maar sporadisch van eigen helft af, maar had de organisatie goed voor elkaar. Vlak voor de rust valt toch nog de 3-0. Een diepe bal door het midden wordt goed ingeschat door de aanvaller van Lopik. Die omspeelt Pepijn en schiet de bal in het lege doel.

Michel gebruikt de rust om vooral de positieve punten van de eerste helft te benadrukken, al waren dat er niet veel en het elftal op te peppen voor de 2e helft. Hij wil daarmee een grote nederlaag voorkomen. Het elftal reageert daar goed op en de 2e helft verloopt heel anders dan de 1e.

Benschop gaat wat beter voetballen en beloont zich daar ook voor. Na 6 minuten een aanval over rechts via D’Angelo, die Bas goed in die diepte lanceert. Zijn voorzet wordt door Dennis op waarde geschat en tegen de touwen geschoten. Benschop speelt met wat meer vertrouwen en na 12 minuten komt de 3-2 op het scorebord. Dennis speelt Bas op de rechterkant vrij. Die omspeelt zijn tegenstander en bedient Nils op de rand van de 16. Zijn schot laat de keeper van Lopik voor de tweede keer kansloos. Vlak daarna moet Anjo het veld verlaten nadat hij bij een botsing even weg is geweest. Benjamin mag daarom wat eerder dan vooraf gedacht zijn debuut maken. Vlak daarna moet Dennis het veld geblesseerd verlaten, zodat ook Jesse zijn debuut in het 2e kan maken. De laatste 10 minuten schuift Jeroen op naaf het middenveld e n staat het achterin 1 op 1 om op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Bas krijgt nog een heel klein kansje, maar het lukt net niet een punt te stelen.

Volgende week zaterdag sis er geen wedstrijd, maar de week erna peelt Benschop om 12:00 uur uit tegen IJFC.

Opstelling: D’Angelo (60. Jelle), Jeroen, Bryan, Anjo (65. Benjamin), Hilbert, Nils, Rouis, Dennis (70. Jelle), Bas, Tycho.