Ervaring, jeugd en gerechtigheid

3403NK
IJSSELSTEIN UT
tel. 030-6887646

Op 16 september speelden beide ploegen al voor de beker tegen elkaar. Ondanks de overwinning toen, wist Benschop dat het tegen de ervaren rotten uit IJsselstein een zware wedstrijd zou worden. De wedstrijd zou om 15:00 uur beginnen, maar door een uitloop van de wedstrijd ervoor op hetzelfde veld kon er pas om 15:30 gestart worden. Dat af de spelers wel de mogelijkheid om even bij het 1e te kijken dat bij buurman iJFC speelde.

Dat het grootste deel van de spelers gewend is samen te spelen was direct te merken. Benschop begon dan ook sterk aan de wedstrijd en kreeg al na 2 minuten de eerste hoekschop. Tot gevaar voor de keeper van VVIJ leidde dat echter nog niet. Dat was pas na een minuut of 10. Ruben stuurt met een diepe bal Bas richting het doel van VVIJ. Bas omspeelt de keeper en geeft de bal voor. De bal wordt in 3 pogingen niet in het doel gedeponeerd. Maar lang zal het niet duren, want een kleine minuut daarna is het Mats die Bas voor de keeper zet. Hij omspeelt de keeper wederom en tikt de bal in het lege doel: 1-0. Vlak daarna verdedigt VVIJ de bal slecht uit. Bas onderschept de bal en omspeelt de keeper met een fraaie lichaamsbeweging en maakt zijn 2edoelpunt van de middag: 2-0. Benschop blijft het beste van het spel houden en heeft zeker uitzicht op meer doelpunten als ze wat slimmer met de ruimte achter de verdediging van VVIJ omgaan. Een aantal keer wordt de bal net te laat gegeven of een verkeerde keuze gemaakt, waardoor VVIJ toch in de wedstrijd blijft. De zeer ervaren tegenstander weet dan ook in 2 minuten de stand gelijk te trekken. Een corner van VVIJ wordt in het doel gekopt en wordt volgens de spelers van VVIJ met de hand uit het doel gewerkt. Tot verbijstering van de gastheren geeft de scheidsrechter een corner die deze keer in twee keer tot doelpunt wordt gepromoveerd door de slimme Barry Zwezerijnen. Hij weet de bal tussen een woud van spelers in de verre hoek te schieten: 2-1 (gerechtigheid?). VVIJ ruikt bloed en maakt in de minuut erna direct 2-2. De eerste poging beland nog op de paal, maar de rebound wordt binnengeschoten: 2-2. Benschop laat zich niet van de wijs brengen en begint weer te voetballen. De wedstrijd is verder in balans en met 2-2 wordt dan ook de rust bereikt.

Ook de 2e helft is in balans en het spel golft heen en weer, zonder dat er voor beide doelen echt gevaar is. Benschop trekt uiteindelijk aan het langste eind door een slimme cornervariant. Tim speelt de bal op Hilbert die de bal met veel gevoel voor het doel op het hoofd van Bryan legt. Die verlengd de bal naar de verre hoek en ziet hem tegen het net vallen: 3-2. Ongeveer 10 minuten voor tijd krijgt Benschop nog een penalty nadat Bas de diepte is ingestuurd. Hij wordt vastgehouden, maar de overtreding lijkt buiten de beruchte lijnen te zijn. De scheidsrechter is echter onverbiddelijk en wijst naar de stip. Bryan gaat achter de bal staan en schiet de bal laag in de rechterhoek. De keeper van VVIJ gokt de goede hoekt en tikt de bal bij de paal weg zodat het 3-2 blijft (wederom gerechtigheid?). VVIJ zet nog aan voor een slotoffensief, maar tot kansen leidt dat echter niet.

Gezien het wedstrijdbeeld een verdiende overwinning voor Benschop al zal de twee momenten betreffende de stafschoppen een wrange nasmaak hebben bij VVIJ. Maar de rake corner en gemiste penalty maken dat achteraf gezien misschien toch nog wel goed.

Komende zaterdag speelt Benschop om 12:00 uur thuis tegen OSM’75.

Opstelling: Kevin, Ruben (70. Sem), Tom, Bryan, Mats, Hilbert, Nils, Quinten, Rouis, (60. Mika), Bas, Tim G.