Dik verdiende overwinning in de derby

Lopik 2

Billy Jansen (schot)
Assist: Bas Nobel

2e klasse E

9 maart 2024 12:00

J. van Heumen

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

Benschop had nog wat recht te zetten tegen Lopik. De uitwedstrijd was immers met 3-2 verloren. De thuiswedstrijd gaf een heel ander beeld, wat gezien de bezetting ook te verwachten was. Met een duidelijke verdedigende en aanvallende strategie voor het team wordt een puike wedstrijd neergezet door de thuisploeg.

Onder leiding van scheidsrechter van Heumen uit Montfoort begint Benschop gelijk goed aan de wedstrijd. Al in de 1e minuut de eerste mogelijkheid. Een voorzet van Rouis wordt door Bas terug gekopt op Billy. Die schiet vanaf een meter of 16 in de handen van de keeper. Lopik bijt ook van zich af een vrije bal raakt de bovenkant van de lat. Benschop laat Lopik met rust in de opbouw. Daardoor is het voor oud Benschop speler Sjoerd Frericks steeds mogelijk de bal met een crosspass achter de verdediging van Benschop te leggen. Echt gevaar levert dat echter niet op. Benschop blijft verzorgd voetballen, maar nog zonder echt gevaarlijk te worden. Na ruim een half uur komt Benschop op voorsprong. Mika speelt de bal de diepte in. Nils is eerder bij de bal dan de keeper en omspeelt de keeper om de bal in het lege doel te tikken: 1-0. Benschop voelt dat er meer in zit en zet aan. Uit een aanval door het centrum komt de bal bij Luca. Die schiet de bal tegen de keeper. Vlak daarna een aanval uit het boekje die door de uitstekend spelende Billy wordt opgezet. Hij speelt Bas aan die de bal voorzet op Luca. Luca is niet zelfzuchtig en legt de bal terug op Billy die beheerst de 2-0 op het scorebord zet. Net voor rust nog twee kansen voor Lopik. De eerste schiet de spits draait recht in de handen van Kevin; de tweede wordt bij de 2e paal naast geschoten.

Benschop gaat na de rust verder waar het de 1e helft was geëindigd. Een voorzet van Nils komt bij Bas. Die speelt de bal door naar Billy. Zijn schot verdwijnt ruim naast. Benschop blijft verzorgd voetballen, zonder echt kansen te creëren. Na een uur verlaten Billy en Luca het veld. Hilbert en D’Angelo nemen hun plaats in. Vlak daarna komt Ruben voor Mika. Het derde doelpunt valt vlak daarna en is de mooiste van de middag. Een korte uittrap van Kevin op Tom, wordt door Tom naar Bas geschoten. Bas tikt de bal met zijn hak over de tegenstander en geeft de bal voor op Nils die zijn tweede doelpunt van de middag maakt. Dan komen Tycho en Daan in het veld voor Bas en Rouis. In de blessuretijd luistert Daan zijn debuut in het 2e op met een doelpunt nadat Nils de verdediging van Lopik opjaagt en de bal onderschept. De breedtepass wordt door Daan op waarde geschat en met twee verdedigers in zijn rug schiet hij beheerst de 4-0 eindstand binnen. Een uitslag waar niet op af te dingen valt gezien het spelbeeld.

Komende zaterdag speelt Benschop om 12:00 uur thuis tegen IJFC.

Opstelling: Kevin, Mika (70. Ruben), Sem, Tom, Bryan, Billy (60. Hilbert), Mats, Nils, Rouis (75. Tycho), Luca, (60. D’Angelo), Bas (75. Daan).