Benschop start 2e seizoenshelft met winst

Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

De laatste officiële wedstrijd van Benschop was alweer 77 dagen geleden. Net als de eerste wedstrijd van het seizoen, ook tegen Nieuwland, leverde deze wedstrijd de nodige uitdagingen voor de technische staf. Gelukkig kan die met de hulp van het 3e (Daan) en O18 (Tycho en Hans) opgelost worden. Zeker na de ziekmeldingen van afgelopen vrijdag van Hilbert en Sem. Het laatste puzzelstukje voor de wedstrijd was Daan, die tegen ieders verbazing, startte als centrale verdediger en dat zeer verdienstelijk deed.

Benschop begon wat onwennig en slordig aan de wedstrijd. De laatste wedstrijd was al een tijd geleden en in deze samenstelling was nog nooit samengespeeld. De eerste mogelijkheid was dan na 2 minuten voor de gasten uit Nieuwland. Het schot van afstand werd door Pepijn stijlvol tot corner getikt. Benschop kwam wat beter in de wedstrijd. Daan stuurt Bas de diepte in, maar die schiet de bal tegen de keeper. De daaruit gekomen corner wordt door Dennis in de handen van de keeper gekopt. Na een kwartier komt Benschop op voorsprong. Een voorzet van Daan van halverwege de helft van Nieuwland komt bij Dennis terecht. Die controleert de bal op de borst en schiet de 0-1 met links(!) achter de verbouwereerde keeper van Nieuwland in de kruising: 1-0. Nieuwland bijt van zich af en test Pepijn een paar keer. De grootste kans na een minuut of 20 wordt door knappe reflexen van Pepijn niet tot doelpunt gepromoveerd. De verdedigende organisatie stond als een huis en gaf niet veel mogelijkheden weg aan de snelle, behendige spitsen van Nieuwland. Zoals verwacht waren de ruimtes die Nieuwland verdedigend weggaf een kolfje naar de hand voor de snelle en handige voorwaartsen van Benschop. Helaas waren die kansen niet aan hen besteed. Met een 1-0 stand floot de scheidsrechter voor de rust.

Tijdens de rust leefde het gevoel dat het verschil met Nieuwland al wat groter had moeten zijn. Iets wat in de heenwedstrijd ook al leefde en uiteindelijk tot een gelijkspel leidde.

De tweede helft begon zoals de eerste helft eindigde. Benschop bleef mogelijkheden en kansen creëren en gaf heel weinig weg aan Nieuwland. Maar het team vergat zichzelf te belonen en verder uit te lopen. Dennis raakte de paal; een inzet van Mats uit een goedlopende aanval over de rechterkant werd van de lijn gehaald en Bas miste alleen voor de keeper. Zoals zo vaak in het voetbal krijg je dan de deksel op de neus. Nieuwland bleef in een resultaat geloven. De eerste waarschuwing na bijna 25 minuten in de 2e helft was de bal op de lat. Vlak daarna leidde laconiek wegwerken en niet goed meeverdedigen tot een bal tegen de touwen achter Pepijn en dus de 1-1 op het scorebord. Nieuwland rook bloed en dacht er zelfs met de winst van door te gaan. Gelukkig werkte Ruben de bal van de lijn en bleef het 1-1. Benschop trok uiteindelijk via goudhaantje Tycho aan het langste eind. Een voorzet van Mika in de blessuretijd werd door hem tot doelpunt gepromoveerd. In de resterende blessuretijd kreeg Nieuwland geen kans meer en vergat Dennis de wedstrijd op slot te gooien door de bal in een overtal, na een onderschepping van Nils, over te schieten.

Komende zaterdag speelt Benschop om 12:00 uur uit tegen UVV. Daar zal de technische wederom een behoorlijke puzzel hebben gezien het aantal afwezigen.

Opstelling: Pepijn, Mika, Daan, Tom, Ruben, Nils, Mats, Bas, Rouis (75. Tycho), Dennis, D’Angelo (80. Hans).